© 2024 solvo B.V.

Ruggeprik of alg.narcose knieoperatie

Binnenkort moet ik aan mijn knie geopereerd worden(meniscus) maar aangezien ik een ruggeprik absoluut niet zie zitten wil ik onder algehele narcose, betekent dat dan altijd dat je een nacht moet blijven ? En wie heeft er nog blijvend last van een ruggeprik ? Alvast bedankt voor alle reakties.


Narcose betekent zeker niet automatisch dat je een nacht moet blijven. Vaak zul je de keus krijgen tussen het ruggeprik of algehele narcose. Zeker bij een dergelijke ingreep kun je gewoon dezelfde dag naar huis, tenzij er complicaties ontstaan, wat zeldzaam is. De protocollen etc. kunnen wat verschillen per ziekenhuis, overleg dus met je arts.

label.Geplaatst op 2005-03-26 11:05:24


Ik ben ook aan mijn knie geopereerd met een kijkoperatie en heb dat ook onder volledige narcose laten doen. Ik mocht gewoon 's avonds naar huis hoor. Als je weer kan plassen zelf en je voelt je verder goed, mag je gewoon dezelfde dag weer naar huis.

label.Geplaatst op 2005-06-02 21:16:40


Ik heb pas een ruggeprik gehad voor een kijkoperatie aan mijn knie meniscus verwijdert en cyste. Eigelijk wilde ik geen ruggeprik ben er erg bang voor en terrecht. Het ging helemaal verkeerd ze hebben VIER keer moeten prikken voordat het gelukt was. Het voordeel is dat je de operatie mee kan kijken maar volgende keer nemen ze het maar op nooit meer. Uitgebreid gesprek gehad met anestesist deden het de hele dag nou voor mij nooit meer en volgens mij als je in de ochtend geholpen wordt kan je met narcose ook s'avonds naar huis

label.Geplaatst op 2006-04-20 12:53:01

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren