© 2024 solvo B.V.

Rugklachten

Hallo. Sinds ongeveer een maand heb ik rugklachten. De ene dag gaat het wel en de andere dag kom ik haast geen stap vooruit. Vooral als ik heb gesport heb ik zoveel last dat ik op bed moet blijven. Daarom heb ik besloten 2 weken niet te sporten, maar het wordt er alleen maar erger van. Herkent iemand hier iets in. Ik hoop nog steeds dat het vanzelf weggaat. Misschien weet iemand of ik rustig aan moet doen of juist niet. En denken jullie dat het vanzelf overgaat of moet ik naar de huisarts? Ik ben niet iemand die daar heel snel heen gaat. groetjes Ivana.


Ivana, als je echt info en advies wilt, zul je veel meer gegevens moeten geven. Zo is er geen zinnig woord over te zeggen. Dus: welke sport; hoe vaak train je, hoe lang, hoe intensief; doe je aan de juiste warming-up, cooling-down en rekoefeningen; laat je je regelmatig sportmedisch onderhouden (massage/onderzoek/testen); loop je op het juiste schoeisel; heb je de juiste houding en bewegingspatroon; zijn er geen klinische (al dan niet aangeboren/erfelijke) afwijkingen; enz. enz. In de meeste gevallen is het een overbelastingsverschijnsel door één of meer van bovenstaande factoren. Je zou je het best eens kunnen laten onderzoeken door een SPORTarts. Die vind je bij een SMA (SportMedischAdviescentrum). Hier zijn ook Sportfysiotherapeuten werkzaam. Voor regelmatig conditioneel onderhoud zou je naar een sportmasseur kunnen gaan. Afhankelijk van intensiteit, duur van de training en hoe vaak je dat doet kun je je het beste eens per week of in de 2 weken laten masseren. Dat heeft ook het voordeel dat latent aanwezige blessures snel herkend worden en tijdig behandeld kunnen worden of de juiste (trainings)adviezen kunnen worden gegeven. Sterkte en spoedig herstel. Groetjes, Arthur van Dam - SportTherapeut P.s.: Je mag mij ook persoonlijk mailen als het een zeer specifiek op jou gericht probleem is. Het email-adres is: aryo2000(apestaartje)wxs.nl

label.Geplaatst op 2005-01-08 23:32:19


Ivana Ik ken dit uit eigen ervaring, Ik loop al jaren met rugklachten. Het gaat gelukkig altijd vanzelf weer over, alleen als je het eenmaal hebt gehad zul je je houding en mannier van tillen moeten aanpassen, als je dit niet doet krijg je gegarandeerd op korte termijn weer dezelfde klachten terug, kortom, je moet er mee leren leven. Een beweging therapie kan zeker een handje helpen. Maar fysio en andere medische diensten helpen echter (Fysiek) niet. Groetjes en beterschap.

label.Geplaatst op 2005-12-09 23:43:00

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren