© 2024 solvo B.V.

Scheenbeen

Na mijn wandelvakantie ben ik thuisgekomen met een blessure aan de aanhechting van mijn scheenbeen (dit heet Schinplints). Ik ben op zoek naar iemand die dit ook wel eens heeft gehad en weet hoe je hiermee om moet gaan of een therapie weet waardoor ik hier van af kom en in mijn volgende vakantie weer kan wandelen. Alvast bedankt voor evt. reacties, Groetjes, wandelpechvogel


Beste Pechvogel, Shinsplints is in de meeste gevallen een overbelasings-verschijnsel. Deze moet door veel rust geleidelijk genezen, maar echt herstel kan wel vrij lang duren. U moet u dan ook ontzien en het been zo weinig mogelijk belasten, maar dat wil niet zeggen dat je niet moet bewegen. Zolang er nog ontstekingsverschijnselen zijn kunt u de pijn verlichten door een \"ice\"-therapie toe te passen; dwz, dagelijks meerdere malen gedurende 15 minuten in concentrische cirkels op en om de plek te wrijven met een (in een washandje gevat) ijsblokje. Ijsblokje op, nieuwe pakken. Gaat de plek voor het verstrijken van de tijd al rood verkleuren, dan onmiddelijk stoppen. Ook kan onder dezelfde condities een zgn \'coldpack\' op de plek worden gelegd of zo u niet in de gelegenheid bent op één van deze manieren te koelen, kunt u de regio ook insmeren met \'Perskindol Coolgel\' (blauwe tube). Is er geen sprake meer van een ontsteking kunt u de plek in eerste instantie in gaan smeren met \'Perkindol Actief\' (gele tube) en wat later overgaan op Spiroflor (SRL-gelei). Tevens kunt u (hééél voorzichtig, zonder pressie) de gehele regio wat gaan masseren om de bloedsomloop te verbeteren, waardoor het genezingsproces wordt bevorderd. Maar wel van beneden naar boven werken. Succes, sterkte en beterschap. Groetjes, Arthur van Dam - SportTherapeut

label.Geplaatst op 2004-12-02 22:05:32

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren