© 2024 solvo B.V.

Schouderletsel door scooterongeval

Hallo allemaal, Ik heb vijf jaar geleden een scooterongeluk gehad waaraan ik bijna mijn milt heb verloren. Door de klap kwam namelijk het stuur in mijn buikstreek terecht met als gevolg een gescheurde milt. Daarnaast had ik toen ook een flinke schaafwond aan mijn linkerschouder wat er op duidt dat mijn schouder ook een smak heeft gemaakt. Alle aandacht ging op het moment van het ongeval uit naar de gescheurde milt en ik had op dat moment ook alleen daar echt last van. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis waarna werd gekeken of ik mijn milt kon behouden of niet. Na een week bleek dat deze niet hoefde te worden verwijderd en mocht ik naar huis. Een paar weken/maanden later kreeg ik last van mijn schouder en zag ik dat mijn linkerschouderblad aan de onderkant een stukje uitstak, waardoor ik bemerkte dat de schouder door het ongeval een heel klein beetje was verschoven. Ook had ik continu een zeurende pijn/doof gevoel in de schouder. Verder leek het ook of de spieren rondom mijn linkerschouder dunner waren geworden in verhouding met rechts. Hierop ging ik naar de huisarts, die mij na deze klachten doorstuurde naar de fysiotherapeut. Bij de fysio moest ik lichte krachttraining doen voor mijn schouder. Dit heb ik zo\'n acht weken lang gedaan (dagelijks, want kreeg ook oefeningen mee voor thuis) met zo goed als geen resultaat. De linkerschouder groeide totaal niet in spiermassa mee en de overige klachten bleven ook hetzelfde (doof gevoel/zeurende pijn, etc. De fysiotherapeut wist toen ook niet wat te doen en we besloten te stoppen met de therapie, aangezien dit toch geen effect had. Weer terug bij de huisarts, stuurde deze mij door naar een orthopedisch chirurg. Deze stelde voor om een MRI-scan te laten maken. Hiervoor kreeg ik contrastvloeistof via een injectie ingediend. Echter kon er ook op de scan niets specifieks gevonden worden. Anderhalf jaar na het ongeval ben ik nog naar een neuroloog gegaan en hij zei dat de spieren en zenuwen rondom de schouder waarschijnlijk (fors) waren uitgerekt en verder deed hij het redelijk makkelijk af dat het gewoon veel tijd nodig heeft om te herstellen en dat het uit zichzelf wel weer goed zou komen. Op dit moment zijn we alweer vijf jaar verder (na het ongeval) en ik heb nog steeds 24 uur per dag last van de linkerschouder en niemand heeft me ooit echt kunnen vertellen wat dit nu precies voor letsel is. Daarbij doe ik nu sinds een driekwart jaar aan krachttraining en mijn linkerschouder groeit nog steeds totaal niet mee in spiermassa en ik blijf het dove gevoel in de spieren rondom mijn schouder houden. Er treedt geen verbetering op. Het lijkt net alsof de spieren rondom mijn linkerschouder (vooral de deltoidspier) \'dood\' zijn. Overigens kan ik wel alle bewegingen maken met de schouder. Deze is wel een klein beetje zwakker dan rechts en kraakt heel af en toe zachtjes bij sommige oefeningen, maar verder is het niet zo dat ik hem niet in een bepaalde richting kan bewegen. Graag hoor ik of iemand hier wellicht ervaring mee heeft of nog tips heeft wat te doen. Dit zou ik echt zeer op prijs stellen. Ben zelf echt ten einde raad. Met vriendelijke groet, Robin M (21 jaar)

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren