© 2024 solvo B.V.

Speling op Knie,instabiel.

Hallo,heeft er iemand ervaring of kan zeggen wat het inhoud om daar een operatie aan te laten doen. Wat ik begrepen heb,word er een spier uit dijbeen op de kruisbanden vast gezet zo dat mijn knie weer stabiel word. Heb nu een brace omdat ik anders door mijn knie ga. Mvg Jack


Hey, Ik heb in december een knieoperatie gehad. Het ging over me rechter voorste kruisband. Ze halen dan een spier weg uit de bovenbeen als het goed is. Dat is toch een spier die je niet nodig hebt, dus maak je maar geen zorgen. Die spier vlechten ze dus, en zetten ze op de plaats van je (oude) plaats van de kruisband. Bij mij hadden ze dat vast gezet met een oplosbare schroef gedaan, zodat de arts bij een mogelijke volgende operatie er beter overal bij kan. Ik ben pas 15, dus vandaar is de kans erg groot dat ik een 2e operatie te verduren krijg.. Omdat het op latere leeftijd toch gaat slijten. (maar dan heb ik het over een jaar of 30) Daarna zetten ze de snee van de operatie was met nietjes (resultaat van nietjes is mooier dan hechtingen omdat je minder littekens ziet). Na 3 maanden sterft de kruisband als het ware af, en zullen je bovenbeenspieren het meeste werk over moeten nemen, omdat je kruisband dan niet zo stabiel is. Van die 3 tot de 6 maanden gaat de kruisband zich dus opbouwen. Dan moet je dus erg voorzichtig zijn en de juiste oefeningen doen op de JUISTE manier! Na 6 maanden zou je al best stabiel kunnen zijn volgens de fysio en de artsen. En na 9 maanden ben je weer zo goed als de oude. Ik geef nog 1 tip.. ga niet zo snel na de operatie op je knieën staan.. zelfs op zachte oppervlakten, want dat doet verschrikkelijk pijn.. Dat verschilt alleen wel per persoon. Dat was zo'n beetje alles.. Ik heb het niet uitgebreider kunnen brengen, Ik hoop dat je er genoeg aan hebt. groetjes, Natascha

label.Geplaatst op 2008-04-14 20:34:35

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren