© 2024 solvo B.V.

Steeds terugkerende pijn in knie

Zo\'n 6 jaar geleden heb ik mijn knie geblesseerd met voetballen. Ik was keeper en toen ik dook kwam mijn rechterknie op een graspol terecht. Hij was toen flink dik en naar de dokter geweest. Overbelast... Een paar weken thuis gezeten en toen ik weer begon met voetballen (in het veld) kwam het af en toe terug, denk als ik mijn knie verkeerd draaide, want in 1 keer komt de pijn opzetten. Weer naar de dokter geweest en die hield het bij overbelast. Ik heb het zo 1 seizoen volgehouden, maar toen gestopt met sporten omdat ik geen zin meer had in een keer mee doen en weer 3 weken thuis zitten. Sindsdien is het ook veel minder vaak terug gekomen, maar nog steeds krijg ik af en toe plotseling stekende pijn in mijn knie (lijkt alsof het onder mijn knieschijf zit) en wordt die dikker, alsof er vocht in zit. Dan doe ik een weekje rustig aan en heb ik een knieband om ter ondersteuning en dan is het weer over. De laatste tijd loop ik veel op het werk (help de orderpickers) en moet veel bukken en door mijn knieën gaan. Nu blijft er zeurende pijn in mijn knie zitten en af en toe kan ik gewoon niet goed lopen en wordt die ook weer wat dikker. Ook als ik veel traploop gaat het fout. En waar ik (volgens mij) sindsdien eigenlijk al de hele tijd last van heb is als ik een hele avond heb gezeten ofzo, in ieder geval mijn knie voor een lange periode in dezelfde houding heb gehouden, dan moet ik hem eerst heel rustig strekken en weer buigen, want als ik dat niet doe zak ik meteen door mijn knie als ik ga staan. Aangezien mijn huisarts het bleef houden op overbelast is er nooit een foto gemaakt ofzo. Maar zal ik nu toch aan de bel moeten trekken? Want doordat ik hier al 6 jaar mee rondloop begin ik te merken dat mijn linkerknie niet zo blij is met al die extra belasting als mijn rechterknie weer \"uitvalt\".


Tuurlijk moet je ermee heengaan. Vooral omdat je er al zolang mee loopt. Gewoon een verwijzing vragen aan je huisarts. Het kan vanalles zijn. Kniebanden, meniscus, kraakbeen enz. Succes ermee!

label.Geplaatst op 2008-03-13 21:05:31


Is het je dan in 6 jaar nooit in je opgekomen om een verwijzing voor een orthopaed te vragen c.q. te eisen. Het is toch van het te gekke, dat je al 6 jaar met klachten loopt en je met een dooddoener af laat schepen. Natuurlijk kan er sprake zijn van overbelasting, maar met het gegeven van een destijds "geweld van buiten" had er ook bij de dokter een licht moeten gaan branden en een ernstiger letsel niet uitsluiten. En zeker niet als de klachten aan blijven houden. Je hebt een lakse arts en misschien is het beter om eens naar een ander om te zien. Ik zou je overigens willen adviseren om je door een sportarts te laten onderzoeken of minstens een sportfysiotherapeut. Mocht er sprake zijn van verdenking of vermoeden van een beschadiging kan die je ook doorverwijzen. Zo te lezen lijkt een (retro)patellair letsel (scheur/breuk in de knieschijf?) of beschadiging c.q. ontsteking aan de patella/quadricepspees niet onmogelijk. Succes, sterkte en beterschap. Groetjes, Arthur

label.Geplaatst op 2008-03-14 13:42:01


Bedankt voor jullie reacties. Inderdaad aan de ene kant wel stom van mij om er maar mee rond te blijven lopen, maar ik stap al niet snel naar de dokter en aangezien ik mee om heb leren te gaan en de dokter toen bleef volhouden "overbelast" had ik zo iets zal wel. Misschien nu toch maar wat actie gaan ondernemen :)

label.Geplaatst op 2008-03-26 18:32:23


Wat zijn jouw klachten herkenbaar, zeg! Lijkt alsof ik over mezelf lees. Hoe is het trouwens voor jou afgelopen? Ik ben heel erg benieuwd naar wat er voor mij valt te verwachten. Oorzaak: eenzijdig fietsongelukje, l-knie in linkse hoek van 80-90º. Kon niet eens zelf opstaan, na hulp lazerde ik meteen wéér op de grond (en omstanders maar lachen:( ) Dag erna EHBO: mogelijke scheur op röntgen, in 2e instantie vanuit andere hoek toch weer niet. Wonderbaarlijk genoeg geen spieren gescheurd hoewel m\'n knie 3x de normale omvang had, naar huis gestuurd met steunband en advies om het \'rustig aan te doen\'. Na 2-3 maanden weer bijna 100%. Klachten: af en aan sinds 8-9 maanden, goede & slechte dagen. Doorzakken, pijnlijk maar niet warm, dik, lastig rekken & strekken, knak bij beweging. Zelfs in rust pijnlijk maar minder dan wanneer ik sta of fiets. Traplopen = drama. Knieband maakt dat ik \'m voor +/- 75% kan belasten, je moet toch van a naar b zeg maar, ideaal is dit natuurlijk ook weer niet. En zoals je zelf al aangaf, ontzien van de 1 is nou niet echt goed voor de ander, aangezien die nu bijna mijn hele lichaamsgewicht moet dragen krijg daar ook pijntjes. Toch maar afspraak met huisarts gemaakt (over een week), maar met een doemscenario in m\'n hoofd waar ik niet écht vrolijk van word. Aangezien mijn huisarts iemand is die eerst zelf wil \'dokteren\' zal ik ook niet meteen worden doorverwezen. Zou ik een doorverwijzing kunnen afdwingen? Alle inzichten zijn welkom!!

label.Geplaatst op 2008-05-25 17:04:58


Voor de digibete huisarts vandaag dossier van de seh opgehaald. Aangezien ik juridisch en niet medisch geschoold ben.. Heb al wat uitgevogeld maar ben er nog niet uit. Aangezient termen uit z\'n verband rukken nooit echt een gewenst resultaat heeft, hieronder de hele meuk. Help? \"X linker knie: Lucent lijntje mediaal van de eminentiae intercondylares, waarvoor aanvullende driekwartopnamen worden geadviseerd. Verder geen duidelijke afwijkingen.\" courtesy of olvg a\'dam, 29-11-2006 Die aanvullende opnamen zijn gemaakt, uiteindelijk geen scheur maar ik zou toch wel graag weten wat het inhoudt... Bedankt!

label.Geplaatst op 2008-05-29 20:16:04


Hallo Suus, Ik kan je wel een klein beetje helpen. lucent betekent doorschijnend; eminantiae zijn uitsteksels; met de condilares moet m.i. de condyli oftewel de dijbeens-, c.q. scheenbeensknobbels bedoeld zijn; inter betekent in feite 'tussen', maar ik zou niet weten hoe dat in deze context te plaatsen is; courtesy ken ik niet, maar is i.v.m. "... of ..." mogelijk net als het OLVG (Onze Vrouwe Gasthuis)een medische instelling.

label.Geplaatst op 2008-05-30 11:43:27


Hai Arthur, Dank voor de verduidelijking. En v.b.w. "courtesy": ik was in een Engelse modus, en heb net een essay afgemaakt. Het hele noten vermelden zat nog in m'n systeem.. Ik bedoelde ermee te zeggen dat die zinsnede ontleend is aan het rapport van (inderdaad) het OLVG. Soms zouden mijn bewoordingen wat beter kunnen :). Groeten, Suus

label.Geplaatst op 2008-05-30 13:15:22

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren