© 2024 solvo B.V.

Steunzolen

Geachte mede lezers/gebruikers van het forum. Al jaren heb ik last van platvoeten en gebruik op advies van de orthopeed daarom ook steunzolen. Ik krijg veelal van die metalen aangemeten aangemeten \\\"die zouden het beste bij mijn voeten aansluiten\\\". Deze steunzolen moesten altijd bij een orthopedisch-instrumentenmaker worden aangemeten. Daar werden vervolgens gipsafdrukken van de voeten gemaakt waarna de zolen werden gemaakt en na ongeveer 14 dagen afgeleverd. Deze metalen zolen bevallen mij wel goed, \\\'heb eigenlijk ook geen ervaring met andere soorten\\\', alleen moet ik wel opletten met wat voor soorten schoenen ik draag (platte met uitneembaar voetbed). Wie heeft er nog meer ervaringen met steunzolen? Hebben de steunzolen jou van je voetproblemen afgeholpen of juist niet? Wat voor soort heb je (staal of iets anders) en werden je voeten ook geheel ingegipst? Gaarne je verhaal of reactie! Met vriendelijke groet, Annemarie.


Hoi, Ik draag nu al zo'n drie jaar steunzolen, vooral om problemen te voorkomen. Ik heb nogal wat last van mijn rug. Scoliose e.d. De zolen zijn gemaakt aan de hand van voetafdrukken op papier. Dit werd gedaan door verf op een speciale plaat te smeren met daaronder een vel papier. Ik moest daarna op de plaat gaan staan en zo werd dan een afdruk gemaakt. Er was te zien dat ik last begon te krijgen van platvoeten en in combinatie met mijn rugproblemen zijn er steunzolen gemaakt. Ze zijn gemaakt van kurk en leer. Ze zien er na drie jaar intensief gebruik nog goed uit en zitten perfect. Ik kan ze in elke willekeurige schoen leggen. Ze helpen me goed. Ik heb minder last van mijn rug en als ik ze niet draag merk ik wel dat ik meer op de buitenrand van mijn voeten loop en dus minder last van platvoeten heb. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. Groetjes Diana

label.Geplaatst op 2003-03-10 14:46:53


Hallo Annemarie, Ik heb zelf steunzolen gekregen i.v.m. de artrose in mijn grote teen. Inmiddels gebruik ik ze niet meer, want ik kon geen schoenen meer aan. Die deden me zeer omdat ze drukten op de zere plek.

label.Geplaatst op 2004-09-28 11:35:57


Zou ik mogen vragen waar precies je die metalen steunzolen laat maken, want mijn vader wil ook graag een paar nieuwe steunzolen (hij loopt al sinds zijn 17 op deze) maar hij wil alleen maar van die metalen

label.Geplaatst op 2008-05-03 15:27:59

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren