© 2024 solvo B.V.

Totale heupprothese

Heb deze week te horen gekregen dat een totale heupprothese de enige oplossing is voor mijn steeds erger wordende pijnklachten. Ben geboren met dubbelzijdige heupafwijking en vanaf mijn 1,5 jaar al vele malen geopereerd aan beide zijden. Heupen zijn nu dusdanig versleten dat totale heupprotheses de enige oplossing is. Aangezien ik \"pas\"40 jaar ben, is dat best even slikken, want zo lang gaan protheses nog niet mee. Ben daarom op zoek naar allerhande tips/advies mbt heupproteses bij jongere patiënten.


mijn man is 58 en zit te wachten op een oproep voor een opname om een 2e nieuwe heup te plaatsen.hij heeft in februari 2008 aan de rechterkant een nieuwe heup gehad en nu krijg hij er een aan de linkerkant. maar even over jou vraag; tegenwoordig kan een nieuwe heup wel 35 jaar mee en zelf nog wel langer.je moet wel rekening houden met een revalidatietijd van een half jaar.Ik raad je aan om die tijd er gewoon voor uit te trekken.de revalidatie vind thuis plaats door fysioterapeut.je lig ongeveer een week in het ziekenhuis.je moet dan 6 weken buiten lopen met 2 krukken en in huis met 1 kruk.ik wens je veel sterkte toe.de dag na de operatie ga je al revalideren.vraag eens in het ziekenhuis waar jij loop of hun ook joint of care hebben.je zit dan in een groep en je familie kan je tijdens de opname helpen met het weer leren lopen.je mag normaal gesproken naar huis als je trappen kan lopen.ook al hebben jullie geen trap(zoals bij ons het geval was)je moet een paar treden kunnen lopen.ik wens je heel veel sterkte toe met de operatieen ik zou mij er niet te druk om maken. voor dat je het weet heb je een kunstheup.je kan aan de orthopeet vragen wat je beperkingen zijn nadat je de nieuwe heup heb.

label.Geplaatst op 2009-12-25 20:22:48


hallo ik wilde even reageren op jou bericht ik ben ook pas 43 en heb pas 8 weken een nieuwe heup,bij mij waren er complicaties ,omdat de boorkop was afgebroken ,maar verder met mn heup gaat het prima,ik ben begonnen met beetje sporten en dat is wel fijn,ik heb 8 weken in een stoel gezeten en mocht niet de trap op.. nu mag ik dat wel.is fijn.. jij succes met je heupen meis gr brigitte

label.Geplaatst op 2011-05-30 21:32:53

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren