© 2024 solvo B.V.

Verschoven wervel?

Heb al jaren last van een wervel in het midden van mijn rug. De éne keer meer dan de andere keer. De éne arts zegt dat het niks is, de ander de aanhechtingen, mijn laatste huisarts had het over een verschoven wervel. Vanwege de zwangerschap mag ik geen manuele therapie krijgen (op zich logisch), maar ik verga van de pijn. De pijn straalt uit over de ribbenboog (zo noem je dat toch?) en tja, de spieren gaan dan ook trekken enzo. Ben in de 34ste week van mijn zwangerschap, dus hoef nog maar 6 tot 8 weken, maar ik weet niet of ik dit vol ga houden (met alleen maar paracetamol). Ibuprofen en soortgelijke pijnstillers mag ik niet vanwege de zwangerschap en een allergie ervoor. Kan zo\'n verschoven wervel mede oorzaak zijn voor bekkeninstabiliteit? En wat kan ik tijdens de zwangerschap nog doen, behalve op houtjes bijten en oefeningen doen? Wat zou er gedaan kunnen worden met die wervel na de zwangerschap? Nu speelt de pijn extra op doordat het zwaartepunt wat verplaatst is, dat snap ik wel, maar zelfs als die goed is doet die wervel zeer. En een vraag die me heel erg bezig houdt: hoe komt het dat niemand de pijn aan die wervel serieus heeft genomen, waardoor er misschien niks meer aan te doen is? Nou ja, dat laatste is meer frustratie, hoor.. Jopie

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren