© 2024 solvo B.V.

Verstuiking enkel, nu nog pijn!

Op 7 augustus dit jaar heb ik mijn enkel zwaargekneust bij een sprong in het water. Helaas door de omstandigheden op dat moment is de verzorging en rust niet helemaal goed gegaan. Nu heb ik na meer dan 2 maanden nog problemen met mijn voet. Ik kan niet springen en rennen. Verder moet ik elke keer als ik langer dan zeg zo\'n 15 minuten heb stil gezeten eerst mijn voet voorzichtig laten wennen aan de grond, voordat ik er kracht op kan zetten. Na een nacht slapen is het zelfs zo erg dat ik eerst wat oefeningen moet doen voor ik op mijn benen kan gaan staan. Is dit normaal dat het zo lang duurt en wat kan ik er aan doen om mijn voet weer gezond te krijgen. Is fysiotherapie een opzie of zou er meer aan de hand kunnen zijn. (Ps. Ik heb een staand beroep in een vochtige koude omgeving en werk fultime)


Hallo, Ik heb mijn pols zwaargekneusd tijdens onze vakantie na een val helemaal boven van de trap waardoor ik op mijn pols terechtkwam. Ben vanmiddag weer bij de orthopeed geweest, ik had ook een gebroken sleutelbeen, maar bij mijn pols was niets te zien. Hij had het over bindweefsel wat nog wel 3 jaar pijn kan doen en deze pijnklacten kan geven, ik slaap door de pijn soms nauwelijks. Ik zou zeker fysiotherapie gaan doen, ik doe het wel, hij zegt wat ik het beste voor oefeningen kan doen want bewegen blijft belangrijk. Dat natte vochtige is niet goed, je kan beter in een droge warme omgeving zijn, maar dan zit je met je werk natuurlijk. Lekker warm kleden is ook een optie, maar je zult straks tegen de zomet 's zien hoe snel je klachten minderen, ik heb al jaren pijn door een ander val met schaatsen, 's zomers gaat het wel, maar zodra de herfst in aantocht is is het weer helemaal mis, dan verrek ik soms echt van de pijn.

label.Geplaatst op 2007-11-02 16:28:16


Ik heb vroeger altijd gevolleybald en regelmatig het e.e.a. zwaar gekneusd gehad. Enkels, vingers, polsen, onderarmen.... Een kneusing kan idd soms erg lang pijnklachten geven. En hoewel het voor mij al weer een aantal jaren geleden is dat ik voor het laatst een enkel heb gekneusd, soms doen ze nog steeds pijn. Ook heb ik een keer een vinger gekneusd bij aan uitglijder op de trap. Dit heeft me een jaar gekost voordat ik de vinger weer normaal kan gebruiken. Mijn tip: Probeer nu, zo mogelijk, je enkel een tijdje (bijv. een week) zo veel mogelijk rust te geven. Blijf oefenen, evt. fysiotherapie. Pak je enkel warm in rijdens je werk. Kijk of er tijdelijk een aanpassing ka worden gedaan op je werk, of tijdelijk andere werkzaamheden doen? In overleg met de bedrijfsarts? Met een staand beroep heb je goed functionerende benen nodig en je enkels zijn er een belangrijk onderdeel van! Ze dragen je hele gewicht! Als je er niks aan doet kan je er de rest van je leven last van houden! Succes er mee!

label.Geplaatst op 2008-04-02 10:48:37

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren