© 2020 solvo B.V.

Ziekte van Pertes

Hallo, Als kind heb ik Ziekte van Pertes gehad. Nu 20 jaar later voetbal ik nog steeds op aanzienlijk niveau. Door een liesblessure kwam ik bij een sportarts terecht die me aanraadde te stoppen met voetbal. Een vroegtijdige heupslijtage is onvermijdbaar maar mijn orthopeed zegt dat het juist een positief effect op de heup heeft. Als ik al mijn spieren rond de heup in goede conditie heb ben ik veel beter instaat om klappen op te vangen. Ik ben eigenlijk op zoek naar informatie omtrendt Ziekte van Pertes? Er valt namelijk niet veel over te vinden. Graag zou ik in contact komen met mensen die ervaring hebben met Pertes.

Ik weet niet of je dit nog leest, je bericht is al van een tijdje geleden. Ik heb ook ziekte van Pertes gehad. Ik word de vogende maand zesenzestig en ik heb nooit ergens last van. Sinds zowat mijn vijftigste train ik twee keer in de week, iets tussen Yoga en gymnastiek en dans in, een training voor toneelspelers, om in conditie te blijven. Ik heb in die tijd mijn heupen laten fotograferen, omdat de toenmalige instructrice eigenlijk wilde dat we in een spaggaat zakten, wat ik ook bijna kon. Er was niks te zien aan mijn heupen. Op jouw leeftijd moet je wel een beetje oppassen. Het kan terugkomen. Als je dit nog te lezen krijgt wil ik er graag met je over corresponderen.

label.Geplaatst op 2004-06-18 21:34:54

Nog een keer een reaktie. Ik heb het even gezocht op het internet. De volledige naam van de ziekte is in het engels "Legg-Calvé-Perthes disease". Legg heeft niets met benen te maken, het is iemand zijn naam. Als je enkel "Perthes disease" intikt bij Google (en niet enkel de Nederlandse resultaten vraagt, maar "search the worldwide web") dan krijg je 12.300 lemma's. Er is dus wel degelijk een oneindige hoeveelheid materiaal over te vinden. Ik wist zelf ook niet meer hoe je die moest zoeken, Calvé wist ik nog wel, maar de heer Legg was ik vergeten en ik was vooral vergeten dat je Perthes met een h erin schrijft. Veel sukses en eventueel hoor ik wel van je.

label.Geplaatst op 2004-06-18 22:23:30

Hallo.. Ik reageer heel laat op dit bericht, maar ik vond het en wilde er eigenlijk ook wel wat over zeggen.. Ik heb zelf de ziekte van perthes ook gehad, maar ze konden bij mij de eerste 2 jaar niets vinden.. Ik heb het ook op hele vroege leeftijd gekregen, namelijk toen ik 7 jaar was.. Ik turnde op redelijk nivo en moest er ook mee stoppen. Ik ben eraan geopereerd, en het ging een tijd goed todat ze erachter kwamen dat er weer wat fout zat, ik ben al met al 4x geopereerd en gelukkig gaat het nu goed.. Ik kon ook niet veel info vinden, maar dankzei het bericht wat hier staat wel..

label.Geplaatst op 2004-12-09 16:34:11

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren