© 2024 solvo B.V.

Lekkende siliconenborsten?

In 2001 heb ik in Belgie een borstvergroting gehad met siliconengel. Ik heb nadien verder geen klachten gehad zols bv kapselvorming etc. Begin 2003 ben ik moeder geworden en pas ongeveer een jaar na de bevalling kreeg ik het idee dat mijn borsten kleiner en minder vol leken. Nu kan dit te maken hebben met de effecten vd zwangerschap of met mijn leeftijd (ben nu 35) maar ik vraag me wel eens af of de protheses lek zouden kunnen zijn waardoor mijn borsten kleiner worden zeg maar. En wat voor lichamelijke klachten dat dan kan geven. Ik heb sinds ruim een jaar last van flinke vermoeidheid en vergeetachtigheid. Wel is het zo dat ik nu gedurende 2 jaar medicijnen moet slikken die dit ook als bijwerkingen zouden kunnen hebben maar het lijkt er inderdaad op dat vooral de vemoeidheid het laatste jaar meer is toegenomen. Overigens heb ik ook wel eens gehoord van de term doorzweten van de siliconengel door het omhulsel heen zeg maar. Dus dat er geen duidelijke lekkage is vast te stellen maar er toch siliconen in het lichaam kunnen komen. Wie heeft ervaringen of kan mij antwoord geven op mijn vragen?


hallo suzy, ik kan je mischien iets op weg helpen. ik weet er niet veel over dat mag je best weten. maar als je siliconecup lek is dan kan er vervorming op treden in de borst. bijv, een kleine `` mis vorming`` van de borst. maar dit is niet altijd het geval. als de cup leeg loopt weet ik niet de effecten dus daar kan ik je niet mee helpen. met vriendelijke groet, Dimitri

label.Geplaatst op 2005-03-09 14:52:54


ik heb even na vraag voor je gedaan, aardig he.... als je borstopvulling (prothese) lek is gegaan, kan er eigelijk niets gebeuren. zelf als de gel eruit loopt dan blijft het in het(door het lichaam zelf gemaakte) kapsel (afscherming) zitten. zokan het dus nooit in je lichaam komen. ik weet niet hoe lang gelden het is geweest maar waarschijnlijk heb je 1 van de nieuwere protheses en kan er dus niets gebeuren. ik hoop dat ik je een eind op weg heb geholpen. met vriendelijke groet. Dimitri slager. ps. kijk ook eens bij animaties en dan bij borstvergroting. ik heb daar zelf nog niet gekeken.

label.Geplaatst op 2005-03-09 16:42:02


Dimitri bedankt voor je reactie (en je navraag, da's idd heel aardig!) Ben vandaag naar mijn plastisch chirurg geweest en volgens hem kunnen mijn implantaten niet lekken omdat de vulling niet vloeibaar is maar gemaakt is van de nieuwere "veilige" siliconengel. De verandering in mijn borsten is dan ook hoogst waarschijnlijk te wijten aan de gevolgen van mijn zwangerschap. Als ik 100 procent zekerheid wil kan ik een echo laten maken, maar na uitgebreid onderzoek vandaag acht mijn chirurg dat niet noodzakelijk. Groetjes

label.Geplaatst op 2005-03-09 18:38:33


ben blij dit te horen! suc6 verder! als je vragen hebt over andere onderwerpen kun je altijd mailen! dimus14@hotmail.com groetjes, Dimitri

label.Geplaatst op 2005-03-10 16:49:46

Naar forum Plastische chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren