© 2024 solvo B.V.

Talgcyste onder de tepel

hallo, ik had een paar jaar geleden een klein hard rond knobbeltje onder een tepel. mijn huisarts meende dat het om een \"huidprobleem\" ging. de chirurg wilde het wel weghalen maar \"het zou niet mooi worden\". hij bevestigde eveneens dat het om een huidprobleem zou gaan. nu, enkele jaren later, is het knobbeltje uitgegroeid tot een keiharde brede plak die al breder is geworden dan de tepel zelf. de plak bevindt zich precies onder de tepel. om te zorgen dat de huid geen korsten gaat vormen leg ik een plstictje met groene klei en olie over de tepel. zo blijft de huid zacht. er is geen afscheiding. ik voel er zeer weinig voor om de cyste in zijn geheel te laten verwijderen maar ik denk dat er wel iets aan moet gebeuren wil ik er geen last mee krijgen. nu al is het af en toe pijnlijk door de druk. ik vraag me af of het mogelijk zou zijn een plastische chirurg een halve maanvormige incisie te laten maken rond de tepel en de inhoud van de cyste te laten verwijderen. zo zou ik dan weer een aantal jaren \"vooruit kunnen\". misschien zijn er zelfs wel andere mogelijkheden. alle adviezen zijn welkom. ik heb ook gehoord dat het mogelijk is de cyste te laten legen en daarna de wand van de cyste op elkaar te plakken zodat de cyste zich niet meer kan vullen. dit lijkt me een probleem omdat de talg toch zijn weg zal moeten vinden? ook zou ik wel willen weten met welke stof er dan \"geplakt\" wordt. ik ben benieuwd naar een antwoord. m.v.g. marja


Dit lijkt me nou typisch een vraag voor een arts en niet hier op een forum.Het is onmogelijk te beoordelen waar het hier precies om gaat en wat je eraan kunt doen.Zoek een (plastisch)chirurg op en vraag wat de mogelijkheden zijn,dat lijkt me veel duidelijker en beter.. succes ermee!

label.Geplaatst op 2008-05-10 12:47:46


bedankt voor je reaktie. ik had de indruk dat hier ook vakmensen meedoen aan het forum.

label.Geplaatst op 2008-05-11 13:36:12


Dat is ook zo,maar die kunnen toch niet blind een advies geven op een vraag als dit...ongezien is dit niet te beoordelen,dat is wat ik ermee wilde zeggen.

label.Geplaatst op 2008-05-11 13:54:42

Naar forum Plastische chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren