© 2024 solvo B.V.

Wie kent deze arts?

Ik heb binnenkort een afspraak voor borstreconstructie bij dokter Julia Zguricas. Zij is afkomstig van het AMC ziekenhuis te Amsterdam. Zij is sinds kort werkzaam bij verschillende ziekenhuizen in regio Haaglanden. Graag jullie goede en slechte ervaringen voor dat ik me door haar laat opereren. ( bij positief is het goede reclame en bij negatief zoek ik een andere arts die wel beter is in borstreconstructie en is zij heel goed op een ander gebied binnen de plastisch chirurgie, dus ik wil haar absoluut geen slechte naam bezorgen, maar ik krijg met mijn borst maar 1 kans.....) Mag ik vragen of zij voorbeelden kan laten zien van patienten die zij geopereerd heeft, om te zien wat voor werk zij aflevert, of mag ik dat geen enkele chirurg vragen? Ben best wel nerveus want hoe weet je dat je een kundig arts hebt die veel ervaring heeft met borstreconstructie? De 1 is goed in faceliften en een ander in handen en weer een ander in borstvergrotingen, maar bij mij gaat het maar om 1 borst en geen 2. Ik moet er wat aan laten doen want 1 prothese werkt gewoon niet, maar ben oh zo bang verminkt te worden op mijn leeftijd (19). Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen......... Alvast bedankt! Groetjes van mij.


ik heb even voor je gezocht, maar kom de naam sagarias nergens tegen als plastisch chirurg. je zegt dat ze uit amsterdam vu komt, maar waar werkt ze nu dan? op www.kliniekeninfo.nl staat informatie voor je onder tips en uitleg, punt 14 en 17. hierbij staat ook een telefoonnummer waar je om informatie kunt vragen over klinieken en artsen. op www.nvpc.nl staat ook een stukje over borstreconstructie. je kunt op deze sites ook vragen vinden die belangrijk zijn om te vragen aan de arts. succes

label.Geplaatst op 2005-08-26 11:09:19


Hallo, ik las jouw bericht. Ik ken de arts niet maar ik wilde je toch wat vragen. Waarvoor krijg jij een borstreconstructie. Hoe heet jouw aandoening?. Ik word namelijk dit jaar ook geopereerd en jouw bericht trok mijn aandacht omdat het leek dat jij werd geopereerd aan asymmetrische borsten. Is dat zo? (als ik vragen mag?)

label.Geplaatst op 2005-08-27 14:56:40


Meisje 19, Ja, ik heb een verwijzing naar de plastisch chirurgie voor ongelijke borsten. De 1 is cupmaat C en de ander DD/E. Draag nu bij de C cup een prothese, maar in de praktijk werkt het niet, met zwemmen enzo. Wordt er gek van, vandaar dat ik volgende week een eerste afspraak heb met de chirurg. Wil geen siliconenborst dus moet die ander worden verkleint. Hoe en wat moet ik allemaal nog vragen. Deze dokter in nu werkzaam in de regio Haaglanden en ze heeft gewerkt in het AMC te Amsterdam. Aangezien ze nieuw is in ons ziekenhuis, zoek ik mensen die haar als arts kennen, want ik heb het gevoel dat ik met opereren maar 1 kans heb en als het niet goed gebeurd omdat zij beter is in andere vormen van plastische chirurgie, moet ik op zoek naar een andere dokter die wel veel ervaring heeft in het verkleinen van 1 borst omdat ik denk dat het moeilijker is dan 2 borsten verkleinen. Die kan je op elkaar afstemmen met opereren, maar mijn goede kleinere borst is mooi en wil geen verminking aan de andere kant, anders kan ik het beter laten zoals het is.... Waaraan laat jij je opereren dan? Heel veel sterkte in iedergeval....

label.Geplaatst op 2005-08-28 13:11:21


Zguricas is plastisch chirurg, laat daar geen misverstand over bestaan. Plaatjes van voor en na de operatie zijn eigenlijk helemaal niet zinvol en behoren alleen bij commerciele instellingen thuis. Je hebt er helemaal niets aan. Als iemand pakweg 100 borsten heeft gedaan en er 95 heeft verpest en er 5 mooi gelukt zijn, dan laat hij/zij die 5 zien. Dat zegt echter niets. Of je het bij haar moet laten doen? Waarom niet. Je moet niet te hoge verwachtingen hebben. Je borsten worden nooit helemaal symmetrisch. Je houdt er ook littekens aan over, maar dat houd je aan iedere wond over. Bedenk je ook, dat dit behoorlijk makkelijke operaties zijn. En ieder plastisch chirurg doet hier veel van.

label.Geplaatst op 2005-09-12 23:42:45


Nou, ik heb inmiddels mijn eerste consult gehad. Wat een verschrikking!!! Ze kwam heel cool en afstandelijk over. Ik moest me gelijk maar uitkleden zodat ze kon kijken. Toen was het van: \'\'ik ga de Hall-Findley techniek toepassen en de borst niet verkleinen maar liften en als de verzekering het goed vindt kon ik gelijk bellen voor een datum want er waren geen wachtlijsten.\'\'. Op het borstenforum had ik een vragenlijst uitgeprint om mee te nemen, maar daar had ze allemaal geen tijd voor. Ik kreeg een foldertje mee en daar zou alles instaan, nou niet dus! Ik blijf nog met veel vragen zitten die ik niet heb mogen/kunnen stellen. Ik zie haar pas vlak voor de operatie en als ik nog vragen heb, moest ik maar weer een nieuwe afspraak maken. Voor ik het wist stond ik al weer buiten! Ik heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen, laat staan geopereerd en vind het ergens best wel eng, maar eigenlijk heb ik er niet zo\'n goed gevoel bij. Zo onpersoonlijk! Wat de techniek betreft, die moest ik maar opzoeken op internet! Wat moet ik hier nu mee? Graag jullie advies!!!!!!! Groetjes van mij.

label.Geplaatst op 2005-09-13 15:57:43


ik zou nog een afspraak maken om de vargen te kunnen stellen. blijf je een slecht gevoel houden , dan zou ik kiezen voor een andere arts. je moet wel vertrouwen hebben in je arts. laat ik er wel bijvertellen dat meer artsen een wat afstandelijke houding hebben. maar je moet wel vragen kunnen stellen. succes

label.Geplaatst op 2005-09-13 18:40:22

Naar forum Plastische chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren