© 2024 solvo B.V.

Hallo! Mijn naam is Vivienne, ik ben een derdejaars studente Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Voor een onderzoek dat ik doe voor mijn opleiding, heb ik gekozen voor het onderwerp ‘alternatieve en reguliere behandeling en medicatie in de psychiatrie’. Dit wil ik graag onderzoeken omdat uit onderzoek blijkt dat alternatieve behandelingen ook veel mogelijkheden te bieden hebben in de psychiatrie. Deze zijn echter vaak niet bekend bij psychiaters en mensen met een psychiatrische stoornis. In mijn onderzoek kijk ik daarom wat de reguliere en alternatieve behandelingen zijn en of die effectief zijn. Ik wil in dit onderzoek graag de mening en ervaring verwerken van mensen die hier zelf ervaring mee hebben (gehad). Ik heb daarom een enquête opgesteld die cliënten in de psychiatrie kunnen invullen. Als u dat ook bent en mij met mijn onderzoek wilt helpen, wil ik u vragen om onderstaande enquête in te vullen! Als u de uitkomsten van het onderzoek wilt lezen, kunt u onderaan de enquête uw email-adres invullen en zal ik het naar u opsturen. Alle gegevens blijven uiteraard anoniem. Enquête: 1. Welke psychiatrische stoornis heeft de psychiater bij u vastgesteld? 2. Heeft u ooit psychofarmaca (medicijnen tegen psychiatrische stoornissen) gebruikt? Ja Nee (ga verder naar vraag 5) 3. Welke psychofarmaca heeft u gebruikt? 4. Welk(e) positieve en negatieve effect(en) hadden de psychofarmaca op u? Denk bijvoorbeeld aan bijwerkingen of vermindering van bepaalde klachten. 5. Bent u ooit behandeld voor uw psychiatrische stoornis? Ja Nee (ga verder naar vraag 8) 6. Welke psychiatrische behandeling heeft u gehad? 7. Welk(e) positieve en negatieve effect(en) had(den) deze behandeling(en) op u? Denk hierbij aan bijwerkingen of vermindering van bepaalde klachten. 8. Wat zou u graag veranderen in de huidige psychiatrie? 9. Bent u bekend met alternatieve medicatie en behandelingen die er zijn voor psychiatrische stoornissen? 10. Wat is uw mening over het alternatief behandelen van psychiatrische stoornissen? 11. Als u graag de uitkomsten van het onderzoek wilt zien, kunt u hier vrijblijvend uw email-adres invullen. Emailadres: Hartelijk bedankt voor uw medewerking!

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren