© 2024 solvo B.V.

Angstgevoelens, onveilig gevoel over de dood van de Lazy King

In Arnhem is The Lazy King, een beeld in het park Sonsbeek te Arnhem, helemaal vernield. Het hoofd hebben ze er afgehakt en het lichaam verder verminkt door het in brand te steken. Ik word er gewoon bang van. Kunnen het psychopaten, zijn? Ik wandel daar vaak in die mooie omgeving. Je zult zo een iemand maar tegenkomen; ik bedoel de kans is er dan toch, dat een dergelijk iemand verder gaat dan een verminking van een beeld, het dan op mensen gaat toepassen? Niet dan? Is die persoon of zijn de personen al gevonden? Wat doet men er aan? Weet iemand dat? Er loopt daar toch geen psychopaat rond? Weet iemand trouwens wat meer over dergelijke mensen? Bestaat er goede lectuur over?


http://gezondheidsadvies.hyves.nl/forum/5731695/hMnu/Lazy_King_in_park_Sonsbeek_te_Arnhem_dodelijk_verminkt

label.Geplaatst op 2012-07-07 23:18:44


Ik snap niet waarom ze er niet toen - heel simpel - een gestaalde open kooi om heen gezet hebben om het te beschermen! Kunststof is en blijft toch een behoorlijk labiele stof om dat voor kunstwerken te gebruiken, vooral die tot doel hebben om blijvend in de openlucht te staan. Maar of de Koning uberhaubt kan of mag terugkomen, na alles wat ik hiervoor heb gelezen? Dat uiteindelijk verwijdering uit geschiedenis en toekomst de bedoeling was, is en wordt? En daarbij, in een gestaalde kooi beschermd, gaat de Koning dan niet juist in zo\'n kooi nóg meer aan mensen vertellen en uitleggen, juist dat alles wat van origine met dat beeld nooit de bedoeling is geweest? Ik bedoel maar. Toch? Je weet maar nooit. En dan nog, een puur onverwoestbaar rvs stalen replica, soms een probleem dan?

label.Geplaatst op 2012-05-28 07:57:51


Ik weet daar niets van. Naar verschillende verslagen te hebben gelezen, lijkt het mij een soort dronkemanswerk voortkomend uit een uit de hand gelopen barbecue, elders in dat zo prachtige park. Alles doet dat toch zo voorkomen in verschillend verhaal en schrift? Maar óf? Je weet het maar nooit. Ik hoorde ook praten en kletsen dat er nogal wat geschiedenis aan dat beeld zit en dat er steeds maar meer en meer bij schijnt te komen; ook een welke die tot in de hoogste regionen nu niet bepaald iedereen welgevallig schijnt te zijn. Misschien dat er daardoor mensen, organisaties, verenigingen, diensten, bedrijven of overheden zijn die er bepaalde belangen bij hebben om redenen te (laten) genereren en / of daarbij passende wetten of besluiten te ge- of misbruiken, om het beeld (daar) hoe dan ook (voor goed) uit het park weg te krijgen. Zelfs dat wordt her en der gefluisterd. En dan kan een afgehakt hoofd en een vrijwel totaal afgebrand en daardoor nauwelijks of zeg maar niet meer te herstellen beeld, een meer dan welkom aan te voeren reden zijn. Trouwens, er schijnt na horen zeggen al eerder een poging tot brandstichting - dus grove vernieling - plaats gehad te hebben; mogelijk dat men zich daarbij toen gestoord wist. Tja, en of het afgehakte hoofd en de vrijwel verdere totale verminking van het beeld misschien een andere bedoeling zou kunnen hebben? Om mensen misschien op gedachten te brengen en die zo te stimuleren? Welke gedachten dan? Andere beelden zo te verminken of misschien wel in de hoop dat er zo met bepaalde échte mensen omgegaan gaat worden? Ook zo te verminken? Een aanzet, stimulans? Wie, welke dan? Je brengt me wel op een beangstigend terrein. Overigens, wat had men verder dan nog ánders door die vernieling tot uiting willen brengen? Wat? Enfin. U wou wat meer over psychopaten weten; vooropgesteld dat die hier uberhaubt actief zouden zijn geweest. Gewoon in zoekmachines Je tikt in de zoekmachines: psychopaten, psychopatie, psychopatische enz enz.. Enfin, met de zoekmachine in de bibliotheek ( http://www.bibliotheek.nl ) kom je ook nog eens een stuk verder. Ik hoop voor U, ik denk ook haast wel, dat U daar in dat park voor niemand bang hoeft te zijn en dat U bij het daar vinden van een achergelaten lege fles whisky, al een heel stuk verder op het spoor zult zijn, van wat, wie, waarom en waardoor. Alhoewel, misschien praat ik me dat zelf wel ter eigen geruststelling aan. Je weet het tenslotte nooit zeker. Niet waar? Trouwens, met alles wat ik hiervoor schreef. Maar wachten op de echte werkelijkheid dus. Als die daaromtrent ooit zal komen? Die koning daar, die kan (of mag?) het in ieder geval niet meer vertellen ....... http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/11109674/Lazy-King-in-Sonsbeek-onthoofd.ece

label.Geplaatst op 2012-05-27 23:16:35

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren