© 2024 solvo B.V.

Asperger

Ik ben 49 jaar jong, en ben vorig jaar door iemand met wie ik reis en die met kinderen met speciale behoeften heerft gewerkt gediagnoseerd met Asperger syndroom. Dit jaar na aanleiding van de film Musical dat over autisme spectrum kinderen ging, herkende ik dingen van me in 2 kinderen. Ik surfte ikp google en vond de Asperger diagnose online en ik scoorde 155 op 200 en 61 voor Neurotypisch op 200. Ik vroeg me af of via ziekenhuis een officële diagnose kon krijgen. Aangezien ik een nomadenleven leidt en dus nergens meer gedomicilieerd ben heb ik ook geen ziekteverzekering meer. I woon niet meer in Belgie en resideer al bijna een jaar in Peru. Zonder ziekteverzekering kan ik hier een diagnose krijgen en hoeveel kost me dat? groet Loborojo


Hoeveel een diagnose kost zou ik niet weten. Ik denk niet dat er een vast bedrag is voor een diagnose. Hoeveel het je uiteindelijk gaat kosten, hangt af van de tijd die een deskundige eraan kwijt is, lijkt me. Maar wat ik me afvraag: Waarom wil je zo graag een officiële diagnose hebben. Wat is de meerwaarde daarvan?

label.Geplaatst op 2008-10-06 17:22:12

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren