© 2024 solvo B.V.

Dagdromen over angstige negatieve dingen

goeiedag, Ik dagdroom dikwijls( heb ADD, concentratieproblemen) maar de laatste jaren gaat dit erg vaak over iets wat ik totaal niet zou willen meemaken zoals mensen die me erg nauw aan het hart liggen die plots zouden sterven, ik beeld me dan verschillende scenario\'s in die zouden gebeuren indien het echt gebeurde. Ik voel me er dan ook erg slecht en emotioneel bij alsof het echt gebeurde. Ik heb ook al altijd met het gevoel gezeten dat ik in mezelf anders ben dan de anderen, ik heb vaak het gevoel dat ik wat in mijn eigen wereld leef, ik praat veel in mezelf tegen mezelf, maar dat heeft iedereen misschien wel wat in zich. Ik ben m.a.w. altijd wat in de war en in de clinch met mezelf.Ik heb er niet zodanig veel problemen mee maar wou het toch eens melden om te zien of het wel normaal is.


Ook al zou je daadwerkelijk in een eigen (droom?) wereld leven lijkt me op zich niets mis mee. Maar zoek anders serieus veel afleiding zodat je je leven een positieve wending kan geven. Speel bijvoorbeeld op een muziek instrument (gitaar, piano, keyboard, ...) / maak muziek, zoek nog meer uitdagende hobby's. Teken je graag? Kan ook goed zijn voor je brein of schilderen op een doek. Ga ook anders sporten, er is zoveel. Maar dus zeker niet blijven piekeren, verzet je gedachten, gebruik je fantasie desnoods om daar creatieve dingen mee uit te halen, wie weet wordt het wat ;-)

label.Geplaatst op 2011-01-13 18:41:25


Hallo Anoniem, om voortdurend opdringende negatieve ( of angstige )gedachten en emoties te voelen en voor je geest te halen zijn alleen hinderlijk en je kunt er niets mee, want je gaat jezelf alleen nog maar meer en meer banger voelen en komt dan zo in een neerwaartse spiraal terecht. Inderdaad, lijkt het mij ook heel verstandig dat je afleiding gaat zoeken in één of andere hobby of andere bezigheid zodat je gedachten afgeleid worden van die negatieve gevoelens en je zult zien dat het je dan beter zal gaan op den duur, maar je moet er wel zelf iets voor doen en het echt willen. Ik wens je succes en doorzetting om je leven de goede richting op te krijgen. Groeten, Bommie

label.Geplaatst op 2011-01-28 21:28:35

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren