© 2024 solvo B.V.

Delier

Deze vraag stel ik mede n.a.v. recente publicaties over ontstaan en gevolgen van een delier. Zelf ben ik er al drie maal mee geconfronteerd geweest na een operatie, met een toenemende intensiteit en heftigheid. De latste keer tweemaal na twee kort achter liggende zware longoperaries (tussentijd 2 weken) Ik was totaal in de war , agressief, en ik trok aan allerlei infuzen en drains. Ook halucineerde ik erg. De diensztdoende verpleegkundige zei: \"\" \"\"rustig, rustig meneer, het gaat vanzelf weer over \"\". Vooraf had ik de anesthesist hiertvoor gewaarschuwd omdat ik het drie jaar tevoren ook had meegemaakt. Wat ik in de berichtgeving mis is de beschrijving waarbij een narcose kan worden toegepast die de kans op een delier tot het minimum beperkt. Betaat zo\'n narcosemiddel ? Ik zie als een berg op tegen een eventueel volgende operatie met narcose, omdat ik bang ben dat het toch versneld tot dementie kan leiden. Nu heb ik, op een mogelijk aan mijn leeftijd gerelateerde vergeetachtigheid na, bij mijn weten nog geen nadelige gevolgen ondervonden.

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren