© 2024 solvo B.V.

Depressie

Hoi, momenteel zit ik in een diepe depressie. Antiedepressieva heb ik al verschillende van geprobeert, daar voel ik me alleen maar slechter van. Wie weet wat beters? Gesprekken heb ik al, maar dat helpt maar 1 dagje.


Nu is het al 2 dagen mooi weer, en kan ik veel buiten zijn. En? Depressie weg! Door de zon! Als het mooi weer is word ik blij dus eigenlijk zou ik naar een warm land moeten gaan, maar ik heb de poen niet.......

label.Geplaatst op 2004-06-08 09:58:33


als je depressie hebt en je krijgt medicijn ervoor, moet je wel soms maanden slikken voor dat je wat merkt. er is geen wonder middel, maar ssri's helpen alleen de depressieve gevoelens te onderdrukken. je moet soms jaren slikken. wanneer je begint heb je vaak nare bijwerkingen, zoals misselijkheid, en duizeligheid. deze heb ik gehad en gebruik Primatour voor, dat zijn reispillen tegen zeeziekte. langzaamerhand voel je een moment van blijheid (na een week of 2) en dan een uur waar je je lekker voelt, dan een paar uren, dan een hele dag en zo bouwt het zich op. maar je moet geduld hebben! alsjeblieft niet opgeven na een maand.....en als je medicijn echt niet helpt, of je kun de bijwerkingen niet handhaven, stap dan over op een andere middel (in overleg met je huisarts natuurlijk)het is niet over in een paar weken of maanden. maar als je nu eenmaal een middel heb gevonden dat daadwerkelijk helpt, blijf het slikken! niet zomaar stoppen omdat je goed voelt! want je voelt je goed vanwege het medicijn! beetje voor de hand liggen, maar je zul je verbazen hoe veel mensen dat doen! hou vol.

label.Geplaatst op 2006-08-13 19:50:32


Het is bekend dat de zon inderdaad een positieve werking kan hebben. Gesprekken hebben weinig zin. Probeer gewoon de medicijnen, bedenk je ook, dat ze een tijd nodig hebben om hun werking uit te oefenen!! In het begin heb je vaak alleen maar last van de bijwerkingen, maar dat is juist een periode om door te zetten.

label.Geplaatst op 2004-06-16 20:35:05


Nee, want ik heb diverse soorten antidepressieva geprobeerd en op alles reageer ik uiterst eng. Of ik wordt uit mijn lichaam gezogen, of ik krijg het ijskoud en begin te beven en zo, of andere griezelige dingen. Van chloordiazepoxide of diazepam word ik wel vrolijk, en dat hoef ik ook niet elke dag te nemen, zoals antiedepressieva, ik neem het " zo nodig" , dus met name een week voor de menstruatie. Maar zon helpt mij het beste, dus ik heb overwogen een hoogtezon aan te schaffen........... hoewel dat natuurlijk ook een nepzon is..........

label.Geplaatst op 2004-07-11 19:02:57


Hoi, ik las dat je medicijnen in nam vóór dat je ongesteld wordt... het is namelijk zo bij sommige vrouwen dat de hormonen niet in balans zijn ..het kan dus zijn dat jij pms hebt...premenstrueelsyndroom.. is normaal bij vrouwen die onbewust problemen hebben..als de hormonen dan ook nog eens de kop opsteken kan je heel depressief worden.. probeer naar je gevoel te luisteren en kijk wat daar voor probleem achter ligt...en niet teveel hooi op de vork nemen vóór je ongesteld moet worden..want veel druk op je werk of thuis kan de hormonen nog meer in de war brengen..ontspanning zoeken is dan een best remedie ...vooral wandelen in de buitenlucht geeft een posifief gevoel...en/of soms even lekker met een boek op de bank... groetjes en veel sterkte ...coory

label.Geplaatst op 2004-09-21 09:58:23

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren