© 2024 solvo B.V.

Down

Hoi, ik voel me de laatste tijd zo down, niks helpt, medicijnen ook niet, ik heb volgende week een gesprek met een hulpverlener, maar dat is maar eens in de 14 dagen. Ik heb ook zo veel problemen die moeilijk op te lossen zijn, en daarbij nog lichamelijke klachten, zoals iedere dag pijn, en die capsules (tramadol) daar voor slik ik ook niet al te veel, want daar word ik misselijk van. Wie weet iets waar ik vrolijk van wordt en dat ik het me allemaal niet zo aantrek. Ik moet nl door blijven gaan ivm mijn gezin (kids en dieren)Het is te moeilijk om allemaal op te schrijven, want dan wordt het een dik boek. Wie weet iets, om vrolijk te worden????????????????????(zonder dat het geld kost want dat heb ik niet)


Hej Aimee, Ik vind het heel erg voor je dat je je zo down voelt, het lijkt me afschuwelijk om de hele dag pijn te moeten voelen. Maar ik heb des te meer bewondering dat je door blijft knokken en volhoudt, omdat je voor je kinderen en dieren wilt zorgen. Gelukkig houden kinderen en dieren ook onvoorwaardelijk van je, he?! Is er een reden dat je Tramadol moet gebruiken, in plaats van bijvoorbeeld paracetamol-codeine? Allergie ofzo?Tramadol staat namelijk bekend om de vele bijwerkingen die mensen ervaren. Er zijn een heleboel andere manieren en middelen om pijn te bestrijden die je nog kunt proberen. Zonder pijn kun je het leven beter het hoofd bieden! Heel veel sterkte in ieder geval.

label.Geplaatst op 2003-11-28 17:29:59


Hoi, codeine is te licht, ik heb een hernia, eigenlijk is tramadol ook wel licht voor mij, maar ik wil niet nog sterkere pijnstiller, anders word ik zo suffig. Ik ben wel gewend veel pijn te hebben, ben ook in een pijnbestrijderskliniek geweesd, maar had daar niet zo'n toffe ervaring mee.Maar het is niet de pijn die ij zo down maakt, meer de geestelijk pijn. Een van mijn zonen,hij is al volwassen, is momenteel zwaaroverspannen, en nu eidelijk wil hij deze week mee naar hulpverlening. Mijn dochter is aan leukemie overleden maar dat is al wat jaartjes geleden, maar daar ben ik ook nog verdrietig over, ook dat een van mijn honden precies 1 jaar geleden is gestorven, heb ik heel erg veel verdriet van, ik mis hem nog steeds iedere dag. Maar vooral om mijn kinderen en financiele problemen en altijd en eeuwig andere wijven die achter mijn man aan zitten, de ene heeft nog maar net haar hielen gelicht of de andere komt alweer op toneel. Niet dat hij er zelf achterheen zit, maar door zijn functie dringen ze zich aan hem op. Erg vermoeiend, ook voor mij. Ik ga nooit een strijd aan met een ander om mijn man, maar ze willen je ertoe uitdagen, maar ik doe dus niet mee. Maar ik word er wel moe van. En zo zijn er nog een hele hoop dingen.

label.Geplaatst op 2003-11-28 19:33:05


Sterretje, zoals alle medicijnen heeft Tramal (tramadol) ook bijwerkingen. Het is een behoorlijk zware pijnstiller, 100 mg staat gelijk aan 10 mg MS Contin (morfine sulfaat). Tegen de misselijkheid kun je bv primperan gebruiken. Veel mensen nemen hun pijnmedicatie verkeerd in. Pas als de pijn te erg is. Maar dit soort medicatie hoor je om de 6 á 8 uur in de nemen. Dan bereik je de juiste bloedspiegel, en zijn de pijndoorbraken minder. Tramal is géén paracetamol, dat werkt binnen een half uur tot een uur. Tramal moet je gewoon om de zoveel uur innemen. Overigens heb ik ervaring met zowel Fentanyl MS Contin Temgesic en dus Tramal. Waarvan de laatste de minste bijwerkingen geeft, groetjes Misty

label.Geplaatst op 2003-12-04 11:51:35


Hej Aimee, Jeetje zeg, geen wonder dat je helemaal moe gestreden bent! Verdriet is ook heel erg vermoeiend en een aanslag op je lichaam en geest. Fijn dat je zoon met je mee gaat naar hulpverlening, hij heeft wel vertrouwen in je, dat hij met jou mee wil! Ik vind het heel moedig dat jullie die, toch wel grote stap, maken en hulp bij iemand zoeken. Ik hoop dat jullie alletwee iemand daar vinden waarmee het klikt, zodat jullie je verhaal kwijt kunnen. Uit je berichtje maak ik op dat je wat slechte ervaringen hebt gehad met mensen die je eigenlijk zouden moeten helpen, hoe voelt het dan om nu weer met een hulpverlener te gaan praten? groetjes, Sterretje

label.Geplaatst op 2003-11-29 15:51:23


Haha, dank je voor info, misty! Blijkbaar kwam ik onproffesioneel over? Nou, dat klopt, hoor! Ik ben geen deskundige op het gebied van pijnbestrijding, maar misschien heb jij dan een goede tip voor Aimee. Je suggereert dat mensen soms niet op het goede moment hun medicatie nemen, misschien is Aimee daar ook niet goed van op de hoogte gebracht?! En voor Aimee; Goed dat het je zoon ook beviel, nu moet hij vol houden, hè, maar een goed begin is het halve werk! Hopelijk helpt het praten met een ander ook bij hem goed en gaat hij snel aangeven dat hij wel alleen kan. Het is uiteindelijk natuurlijk het beste als hij ook zonder jou naar een hulpverlener toe gaat. Hoe gaat het nu met jou? Is je down-bui een beetje over?

label.Geplaatst op 2003-12-04 17:29:24


Hoi, ik praat al een tijdje met een maatschappelijk werker, en die is heel tof, maar mijn oudste zoon wil nou ook eindelijk praten,met CAD, wat hij 6 jaar geleden al had moeten doen, hij is bijna 24. Gelukkig wil hij dat ik mee ga, want als ik dat niet doe, vertelt hij gewoon niks. Mijn zonen en man zijn heel gesloten, binnenvetters, die denken dat ze het alleen wel op kunnen lossen.

label.Geplaatst op 2003-12-02 16:00:06


Hoi, Sterretje, morgen gaat mijn zoon met een hulpverlener praten. Ik voel me nou extra down omdat een nabij familielid van mij vandaag is overleden. Dat is wel een klap. Maar je vergeet je eigen problemen er wel door. Ik ben nu heel druk met andere mensen helpen en steunen. Dat is wel fijn. Maar het is een moeilijke tijd. Om me heen sterven ze als ratten. En iedereen maar blij zijn en de vlag uithangen voor het nieuwe prinsesje, en ik zit met 3 sterfgevallen, waarvan 1 van iemand waar ik al mijn hele leven heel veel van hou.

label.Geplaatst op 2003-12-08 21:06:06


Net een aantal begrafenissen gehad, bah!

label.Geplaatst op 2003-12-15 18:42:53


Hoi, ik ben nou weer vrolijk! :)

label.Geplaatst op 2004-01-02 21:26:04


Ha Aimee, Nou, dat ziet er inderdaad vrolijk uit, joh! :) Wat fijn dat je weer een beetje bijgekomen bent van alle narigheid de laatste tijd. Een goed begin van het nieuwe jaar (gelukkig nieuw jaar trouwens nog..) Heb je dan iets leuks meegemaakt? Dan wil ik dat natuurlijk ook graag horen.. een beetje vrolijkheid is erg gezond op een ziekenhuisforum, haha! Groetjes, Sterretje

label.Geplaatst op 2004-01-06 16:15:11


Ja ik heb hele leuke optredens gehad en leuke feestjes en zo, en ik geniet van mijn kleine hondje :)

label.Geplaatst op 2004-01-06 18:23:34

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren