© 2024 solvo B.V.

Eetstoorning pica

Ik denk dat ik de eetstoornis pica heb. Ik ben vegetariër en kom daardoor flink wat ijzer tekort denk ik... Hierdoor ben ik geneigd cement tussen bakstenen uit te pulken en dit op te eten (om mijn ijzertekort aan te vullen). Er is iets in me dat dwingt dit te doen, het voelt alsof ik dit niet uit vrije wil doe. Ik schaam me er heel erg voor, omdat ik het geen smakelijk idee vind, maar ik denk toch dat ik het heb en ik wil er iets aan doen. Mijn tanden hebben er namelijk heel erg onder te lijden. Dit is begonnen in mijn puberteit en ik heb het nu al bijna 5 jaar. Mijn tanden zijn hierdoor flink afgesleten en zien er niet meer uit, ik durf niet meer naar mijn eigen tanden te kijken. Ik heb vaak geprobeerd te \'stoppen\', maar ik kan het gewoon niet helpen. Ik heb mijn tandarts nooit durven vertellen dat ik dit denk te hebben en ik durf het ook geen arts te vertellen. Is er iets dat ik zelf kan doen of moet ik moed verzamelen om toch een doktersafsraak te maken? En kan dit komen door een ijzertekort of is dit iets psychisch?


Beste Skittles, Al een dappere stap om je verhaal op te schrijven! De eetstoornis pica komt minder vaak voor en is ook minder bekend. Het is niet helemaal duidelijk wat de oorzaak is, een tekort aan ijzer kan een rol spelen, maar daarnaast kan ook stress een factor zijn. Als je meer informatie hierover wilt, zou je eens kunnen lezen op de website eetprobleemdebaas.nl. Ik wens je veel succes! Groet, Sassiee

label.Geplaatst op 2011-02-10 14:11:43

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren