© 2024 solvo B.V.

Efexor en alcohol

Ik slik al zeker 4 jaar efexor 150mg. per dag wegens depressie. Dit jaar waren er een aantal ingrijpende gebeurtenissen en ik zit dus wel stuk.Ik greep de laatste tijd steeds vaker naar de alcohol en dit weekend was het hoogtepunt.Ik schijn dus na overmatig alcoholgebruik mijn vriend te hebben aangevallen en rare dingen gezegd te hebben. Ik schaam me dood en weet er niks meer van.Komt dit idiote gedrag nu door de interactie van efexor en alcohol??Graag een snelle reactie want ik ben gewoon in paniek ervan.


Hallo Rose, Efexor en alcohol is een slechte combinatie. Het staat ook op de bijsluiter. Je weet niet meer wat er gebeurd is dus heb je een black out. Dat lijkt me niet de bedoeling, ik heb hetzelfde met een ander middel gehad. Dus ik kijk nu wel uit. Dus laat de alcohol staan, of houd het bij 1 glaasje. Veel sterkte, Misty

label.Geplaatst op 2003-12-18 18:19:03


Er onstaat zeker een interactie in de hersenen die jouw gedrag verklaard. In het algemeen staat erop: PAS OP MET ALCOHOL!. Eigenlijk zou er moeten staat: verboden met alcohol, maar dat effect kennen we. Zeker omdat je al een lange tijd slikt is alcohol heel erg verradelijk. BVijvoorbeeld, ach de 1e 5 glazen daar voel ik niets van en je gaat door. Daar zit het gevaar met alcohol, als je al te veel op hebt, kan dat rare situaties teweeg brengen, zelfs levengevaarlijke. Alcoholloos door het leven moeten is een andere zaak, maar maak de afspraak van een limiet

label.Geplaatst op 2003-12-28 18:34:54

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren