© 2024 solvo B.V.

Ervaring met Bubropion als anti-depressivum?

Bubropion is nog niet zo lang in Nederland geregistreerd als anti-depressivum. Kan iemand mij vertellen of het ook langdurig kan worden gebruikt? Volgens mijn huisarts wordt het vooralsnog alleen gebruikt bij \'epiodes\' (dus niet-chronische depressies). Voor mij (helaas chronisch depressief) lijkt juist dit middel de moeite waard om te proberen, vanwege bijwerkingen die andere anti-depressiva mij geven: rusteloze benen (restless legs) en libidoverlies. Het lijkt erop dat beide bijwerkingen samenhangen met de heropname van serotonine; de meeste anti-depressiva werken hierop, maar bubropion niet. Vandaar dat ik erg benieuwd naar naar kennis en ervaringen op dit punt!


Wellicht een wat late reactie, maar ik kwam dit onderwerp toevallig tegen. Ik gebruik nu ruim een half jaar buproprion (wellbutrin), wegens chronische depressiviteit (in combinatie met een autistische stoornis). En het ziet er naar uit dat ik dit nog wel een aantal maanden, zo niet jaren, mag gebruiken. Andere middelen (onder andere zoloft, lexapro en cymbaltha) werkten niet goed genoeg. Overleg met een psychiater, die heeft vaak meer kennis van dit soort medicatie dan je huisarts. Hij kan je beter adviseren over gebruik bij jouw klachten.

label.Geplaatst op 2008-12-04 14:05:42

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren