© 2024 solvo B.V.

Ervaring met Seroquel en Ability, reageer aub

Ik wil graag mijn psychiater om een middel vragen dat je overdag energie geeft overdag, je helpt te slapen, en geem emotionele afvlakking veroorzaakt. Volgens sommige mensen zijn abilify en seroquel goeie middelen. Ik wil om de minimale dosering vragen en dat is bij seroquel 25 mg en abilify 5 mg. Ik weet nog niet welk middel ik moet kiezen. Wie kan mij hier meer over vertellen?


De sterkte die je aangeeft van de Seroquel is wel heel erg laag. Je hebt het over 25 mgr. Ik ben begonnen met 100 opgehoogd naar 200 en nu weer opgehoogd naar de 300. En eindelijk ik slaap erop. Maar heb het ook nog voor andere problemen gekregen. Maar dat is even afwachten of het daar ook voor werkt. Succes bloempje

label.Geplaatst op 2008-04-03 23:27:05


Abilify wordt veelal gegeven aan mensen die het erg vervelend vinden om medicatie bv 3x daags te moeten slikken. Abilify heeft een langere afgifte duur van de stof wat het mogelijk maakt het medicijn bv 1x in de week te slikken. Daarbij moet er goed gekeken worden naar wisselwerking met andere medicatie want hier is abilify erg gevoelig voor. Seroquel wordt heel vaak voorgeschreven, alleen de bijwerkingen zijn niet voor iedereen zo prettig. Zo kun je problemen ervaren op seksueel gebied. Vooral als je jong bent, zou ik hier dus goed over nadenken en bepraten met je psychiater. Succes!

label.Geplaatst op 2008-05-05 04:45:57


Hallo, ik gebruik nu bijna 3 jaar seroquel. Ik ben begonnen met 25mg, en uiteindelijk op 250mg gekomen. Dit neem ik ongeveer een uur voor het slapen in. Het helpt mij onwijs goed bij me slaapproblemen. Maar ik zou het je niet aanraden voor overdag, je wordt er erg slaperig van, je verliest aan concentratie. Nu weet ik natuurlijk niet of dat bij iedereen hetzelfde is. Maar ik zou in ieder geval goed met je psychiater overleggen. succes ermee! mvg Suzan86

label.Geplaatst op 2008-10-15 17:25:10


Ik heb seroquel 50 mg. Het helpt om mijn gedachten een beetje op orde te houden. Slaap er beter op, maar voel me geen zombie . Vind het wel een goed middel, maar is persoonlijk. Gr, saab

label.Geplaatst op 2008-11-16 17:40:02


Deze informatie is compleet nieuw voor mij, abilify 1 tablet per week. Slik zelf per dag 15 mg. abilify, 400 mg. seroquel xr ( met vertraagde afgifte ) en 100 mg. seroquel acuut voor de nacht. Ik wil heel erg graag weten of deze twee soorten antipsychotica elkaar versterken, of er een wisselwerking is. Ik wil dolgraag over op alleen seroquel, omdat het een sterker antipsychoticum is en daarnaast een stemming stabilisator. Abilify verwekt onrust en slapeloze nachten. Waarom in vredesnaam twee soorten antipsychotica bij mij?? Dat hoor je zelden of nooit. Ervaring seroquel beter dan abilify. Groetjes, Levita.

label.Geplaatst op 2012-07-03 20:46:58

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren