© 2024 solvo B.V.

Ervaringen met risperdal 0,5 mg

Ik slik nu zyprexa maar wil graag overstappen naar riperdal 0,5 mg. Wat zijn jullie ervaringen met dit middel? Wat is de laagste mogelijke dosis? Wat is lager 0,5 mg of 0,25 mg?


Intussen (vanwege m'n psychose) en bipolaire stoornis weet ik al zeer veel van verschillende soorten antipsychotica af. Om te beginnen vind ik (de gewone) Risperdal oranje tabletten die je moet doorslikken niet zo goed. Althans qua je een normaal mogelijk mens voelen. Wil je toch perse Risperdal? Dan is er ook Risperdal risperidone met pipet (ml) die je dus via een pipet in een glas frisdrank cola liefst (geen ice tea of nestea omdat daar een bepaalde stof inzit waardoor het in combinatie met risperdal kan schaden) dus of water maar dan smaakt het viezer, dit medicijn wordt ook aan kinderen voorgeschreven en heb hier zelf ook al ervaring mee. Dus 0,5 mg = 0,5 ml. 0,25 mg is minder dan 0,5 (= 0,50) mg. Als je het mij vraagt werkt de Risperdal Risperidone heel anders dan de gewone Risperdal. Denk persoonlijk dat de vloeibare risperdal zich beter verdeeld over het gehele lichaam. Je kan het volgens mij vergelijken met wat voor een soort auto je rijdt, je rijdt bijvoorbeeld met een Opel Corsa maar je weet toch dat een BMW 3-serie een heel stuk luxer is qua rijden en comfort, zo kan je het min of meer vergelijken en das met de soorten medicatie onderling dus ook zo. Dus je hebt daar ook zeer veel concurrentie in. Intussen neem ik s'avonds twee verschillende antipsychotica, namelijk Zyprexa (2,5 mg) en 50 mg Seroquel. Kben best wel gevoelig voor medicatie. S'morgens neem ik ook antidepressiva Fontex en dat is vooral tegen paniekaanvallen ook. Dit alls werkt lekker bij mij. Indien je te kampen hebt met schizofrenie en je hebt al verschillende soorten antipaychotica uitgeprobeerd dan kan Leponex hoogst waarschijnlijk een wondermiddel zijn. Google maar anders eens op Leponex...

label.Geplaatst op 2010-05-20 16:15:47

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren