© 2024 solvo B.V.

Expositie: Psychiatrie een industrie des doods

Psychiatrie, een industrie des doods De tentoonstelling, nu ook in Nederland vanaf 14 Februari t/m 27 Februari 2008 in het post CS gebouw Amsterdam Oosterdokskade 3-5 dagelijks geopend van 9.30 tot 21.00 toegang gratis U vind de tentoonstelling op de begane grond, rechts om de hoek (ongeschikt voor kinderen onder 12 jaar) Deze tentoonstelling geeft een overzicht van de zwarte geschiedenis van de psychiatrie en inzicht in haar huidige behandelmethoden en de risico\'s daarvan. De psychiatrie schendt dagelijks de meest elementaire mensenrechten van hun patiënten door onwetenschappelijke diagnoses, gedwongen opnamen en gedwongen behandelingen. Wereldwijd stapelen de waarschuwingen tegen psychiatrische medicatie zich op vanwege het veroorzaken van agressie, uitbarstingen van zinloos geweld en zelfmoord. De tentoonstelling is afgeleid van het museum \"Psychiatry, an industry of death\" dat is gevestigd in het hoofdkantoor van de Citizens Commission on Human Rights in Los Angeles. www.psychiatrie-industrie-des-doods.nl algemene link www.antipsychiatrie.startpagina.nl


!!Laatste nieuws tentoonstelling!! Tentoonstelling “PSYCHIATRIE, EEN INDUSTRIE DES DOODS” is geopend De tentoonstelling “Psychiatrie, een industrie des doods” is donderdag 14 februari geopend door NCRM coordinatrice Hanneke Teunisse. Er waren twee sprekers uitgenodigd. Mevr. K. vertelde hoe zij door eigen ingrijpen met succesvol gevolg het ADHD-label van haar zoon af wist te krijgen. Mevrouw Agnita Ratelband vertelde over onder andere elektroshock die zij zelf onderging. Zij wist op eigen kracht aan psychiatrische behandeling te ontkomen, eveneens met uitstekend resultaat. Zondag 17 februari 2008 was er een lezing door Fernand Haesbrouck, bekend van zijn niet aflatende strijd tegen Rilatin, Concerta en andere “geneesmiddelen” waarmee ADHD-kinderen worden “behandeld”. Terwijl de bijsluiters van deze producten vermelden dat het werkingsmechanisme niet bekend is, meldt Haesbrouck dat de werkzame stof een cocaïne-achtige amfetamine is die voorkomt op de lijst van verboden dopingproducten. Hij heeft artsen en hoogleraren gevraagd om uit te leggen hoe Ritalin en Concerta werken bij kinderen met ADHD en om aan te tonen dat zijn verklaring van het werkingsmechanisme niet klopt en waarom. Als reactie werd hij bedreigd en geïntimideerd. Haesbrouck maakt er een levenswerk van om het publiek te laten weten dat men bij artsen legaal (hard-) drugs kan verkrijgen, waar men anders slechts via het illegale circuit aan kan komen. Hij schreef het boek ADHD medicatie medische megablunder. Zondag 23 februari a.s. houdt hr Haesbrouck opnieuw een lezing. lees verder op http://www.ncrm.nl/nieuws.htm http://www.psychiatrie-industrie-des-doods.nl/

label.Geplaatst op 2008-02-20 11:25:55


Een net niet verschrikkelijke tentoonstelling (gratis), vanwege de onpersoonlijke presentatie (ze spelen de dvd af) en de beangstigende begeleiding. Informatief voor als je er iets over wilt weten. Echter van 1 zijde benaderd, hersenspoelend, hoog Amerika gehalte (teveel van iets is nooit goed) en zwaar overdreven gebracht. Het brein is geweldig, ook met medicatie, gezond of ongezond. Een hoop mensen hebben baat bij medicatie, er zijn echter altijd mensen die ergens teveel geld mee willen verdienen, zijn er mensen die hun werk niet goed doen, of niet gecontroleerd worden. Laat de cliënt beslissen! Maar laat je niet overhalen tot het kopen van de DVD, tenzij je deze met koninginnedag weer verkoopt!

label.Geplaatst op 2008-02-18 19:59:50


Zeker nooit in een longstay-afdeling psychiatrisch ziekenhuis geweest HH21? Zeker geen feitenkennis over de verschrikkelijke psychiatrische statistieken? Het aantal doden door medicatie en "behandelingen" rijst de pan uit! Ook in Nederland 20 euro voor een DVD incl verzendkosten duur? Nee jij geeft vast en zeker liever meer dan 10.000 euro per maand uit aan een gemiddelde opgenomen psychiatrisch patiënt...van ons (belastings)geld. Omzet psychiatrie Nederland: meer dan 6.000.000.000 per jaar. Doe de maatschappij een plezier en wake up HH21!

label.Geplaatst op 2008-02-19 11:16:53


Meerdere klinieken bezocht, analyses uitgevoerd van de inrichtingen van de 1e, tot de laatste, welke nu gebouwd wordt. Concepten van nieuwe modellen bestudeerd en een aantal vrienden betrekken een afdeling, of hebben een long stay afdeling achter zich gelaten. Waar de psychiatrie al niet goed voor is! Enkele hebben zelfs een baan, mede dankzij dagelijks medicijngebruik. Ik doneer mijn belastingcenten liever aan dit doel dan aan een joint strike fighter. ben het met je eens dat er verbetering moet optreden, meer vanuit de `gezonde mens` naar de client, maar om de psychiatrische wereld op deze manier te behandelen....tja ieder zijn meug...de DVD heb ik overigens gewoon gekocht, inderdaad een prikkie....doe mij en jezelf een plezier...reageer niet zo ADHD...en bekijk de wereld ook eens van de andere kant...

label.Geplaatst op 2008-02-19 19:16:50


Dan heb je een vrij compleet beeld van deze sluwe onderneming neem ik aan. Heb je wel eens afgevraagd hoe al deze mensen toch in de psychiatrie terecht zijn gekomen? En of het voorkomen had kunnen worden? En waarom gebruik je alleen de succesverhalen die eigenlijk niet eens kloppen? Deze mensen zijn nog dagelijks verbonden met het voormalig verblijf op de longstay, geestelijk wel te verstaan... Als je een ervaringsdeskundige bent dan heb je de kennis om in te zien dat de psychiatrie niet aan preventie, genezing of rehabilitatie doet. En zo hoort een bedrijf ook te werken, het is de ambitie om te groeien dat is normaal. Elke geneeskundige wil dit, anders kan hij zijn praktijk wel sluiten. Het grote probleem met de psychiatrie zijn echter de extreme schadelijke uitwerkingen van haar "behandelingen"...en die heb jij ook gezien HH21. Niet al jouw bekenden zijn er weer uitgekomen, lang niet iedereen die jij hebt gezien daar. En ook dat is de bedoeling, vraag en aanbod, de ideale klanten mogen blijven, een beetje psychiater moet toch zijn te dure huis, vrouw, auto en kinderen bekostigen. Die max 110.000 per jaar excl premies heeft ie echt wel nodig. En daarom doet hij er ook alles aan om zijn eigen wachtlijsten te creëeren. Elke psychiatrische verkoper die je op tv ziet probeert minimaal 10.000 tot max 3 miljoen nieuwe Nederlanders potentieel te diagnosticeren! Ze zien hun klanten, ze ruiken ze, ze laten ze op sporen! Alle harde cijfers en feiten bewijzen dit. In de meeste tweede en derde wereldlanden waar veel minder aanbod en dus ook vraag is gaat het stukken beter met de gemoedstoestand van de lokale bewoner blijkt uit onderzoek. M.a.w men word ongelukkig door de psychiatrie. Je bent dus wel een deskundige HH21, nou nog een volledig toegave dat het een florend bedrijf is voor haar eigen belang maar extreem schadelijk voor de volksgezondheid. Je hebt de bewijzen.

label.Geplaatst op 2008-02-19 20:33:15


Ik wil mezelf geen deskundige noemen, maar heb me beroepsgericht in de materie verdiept en e.e.a gezien.....sluw...sluw...overal wordt op "verdiend", money makes the world go round, en zoals ik eerder schreef, heb je tegenwoordig veel rotte appels...jammer...de manier van feiten naar buiten brengen (kijk alleen al naar het affiche) en de expositie storen mij...het is juist aan de maatschappij de gezonde kant van de psychiatrische client (patient bestaat niet meer) te ontdekken... rest mij ieder een tip te geven om het Dolhuys in Haarlem te bezoeken...hier kan je ongestoord de gek ervaren...tevens gekoppeld aan diverse organisaties.....zeer geschikt voor kinderen

label.Geplaatst op 2008-02-20 01:16:54


Ik denk dat je een deskundige bent als je een complementair beeld kunt vormen van het geheel. Vroeger stond ik neutraal t.o.v de psychiatrie en kon ik mijn mening slechts motiveren met een paar vrijblijvende eigen ervaringtjes. \"Wat een idioten!\" en \"lachwekkend\" dacht ik. Tegenwoordig heb ik mij verdiept in de statistieken, de cijfers en de achtergronden en denk ik: \"wat een gevaarlijke gekken\"! Je hebt dus wel degelijk een soort van deskundigheid hh21 vind ik. De maatschappij zal normaal gesproken geen(gedeeltelijk) gezond beeld meer kunnen schetsen van de gemiddelde cliënt. Daar hebben de industrieën met haar miljardenpropaganda voor gezorgt. Sterker nog, wij zijn decennia lang dagelijks zo gehersenspoelt dat we met zijn allen zelf in de psychiaterstoel zijn gaan zitten! Wij(jij, ik en anderen) diagnosticeren ons helemaal suf om ons heen. -dat kind is zo druk, misschien heeft hij wel ADHD? -zou je niet eens met een psycholoog gaan praten? -de buurvrouw is depressief wist je dat? -hij heeft dwangneigingen maar daar krijgt ie \"hulp\" voor -ben je ook zo angstig de laatste tijd? -probeer die andere AD eens -ze weten best wel veel over Schizofrenie tegenwoordig(niets dus), zoek hulp -hij is niet helemaal goed in zijn bovenkamer -zij is ziek in haar hoofd En zo zorgen WIJ er met zijn allen voor dat Depressie volksziekte nr.1 word in 2010! En zo zorgen WIJ er met zijn allen voor dat er straks meer dan 200.000 (kleine) kinderen aan de psychotisch makende harddrugs zijn gezet. Van de maatschappij hoeven we niet veel te verwachten hh21.

label.Geplaatst op 2008-02-20 10:55:05


De video is op hoge resolutie online te bekijken op het volgende adres: http://www.zielenknijper.nl/psychiatrie-een-industrie-des-doods-video-documentaire.html

label.Geplaatst op 2009-05-18 21:26:02

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren