© 2024 solvo B.V.

Gedragsveranderingen door medicatie en werk.

Ik zit met het volgende probleem. Ik gebruik sinds een aantal maanden remeron. Hierdoor heb ik zeker in het begin vervelende verschijnselen gehad waardoor ik dus ziek thuis kwam te zitten. Door de medicatie is mijn gedrag heel erg verandert. (vlak gevoel) Aangezien ik niet ziek thuis wil zitten ga ik gewoon naar mijn werk toe. Nu \'valt\' men over mijn gedrag van de laatste tijd. Zij vinden dat ik daar meer open in moet zijn ook naar collega\'s toe zodat deze dat ook beter begrijpen. Ik heb geen zin om mijn ellende aan de grote klok te gaan hangen op mijn werk. Mijn prestaties zijn goed dus dat is het probleem ook niet. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Kan een werkgever mij verplichten om dit naar mijn collega\'s toe aan te geven? Kunnen ze mij om deze redenen ontslaan? Moet ik dit met de ARBO bespreken?


hoi, ze kunnen jou hierom niet ontslaan. misschien is het verstandig om je bedrijfsarts in te lichten met jouw probleem, deze zal wel weten wat je moet doen. want op deze manier creeer je een groter probleem. en daar zit je niet op te wachten, omdat je het al moeilijk genoeg hebt. dat je gevoel vlak is, herken ik wel, ik slik het ook en het is echt wennen om hiermee om te gaan. succes

label.Geplaatst op 2008-03-21 20:35:41


Het lijkt mij het beste om de medicatie af te bouwen in overleg met de arts en door te gaan met je werk. Werk is echt heel belangrijk om je eigenwaarde te houden. Ziek melden leidt alleen maar tot ellende en de Arbo-arts kiest partij voor de werkgever als hij in dienst is bij de werkgever (zoals bij grote bedrijven). De collega's merken aan je dat er iets aan de hand is en dat moet je beslist niet met hen bespreken. Je kunt bijvoorbeeld iets onschuldigs verzinnen, zoals de dood van een familielid of zoiets. Het lijkt mij een goed idee om zelf eens op sites te kijken over het onderwerp depressie, want medicatie is volgens mij geen eerste keuze. Wandelen werkt meestal heel goed en kost niets.

label.Geplaatst op 2008-03-25 19:37:18


Je presteert goed op je werk. Dat is belangrijk. Dan kunnen ze je niet ontslaan. Dat je gedrag wat veranderd is, zou ik met de huisarts bespreken. Misschien is Remeron niet het ideale medicijn voor je.

label.Geplaatst op 2008-04-17 16:12:16


Hallo Anoniem 77, Ik zou in ieder geval dit probleem betreffende het gevoel wat jij hebt bij remeron met je huisarts gaan bespreken en kijken wat hij/zij hierop te zeggen heeft. Vriendelijke groeten, Bommie

label.Geplaatst op 2008-04-20 15:53:43


Anoniem 77 Ik zou er niet zo'n probleem over maken Anoniem. Je schrijft, dat je een poosje ziek thuis was, dat weten ze toch ook. Waarom niet gewoon uitleggen, dat je van de tijdelijk medicijnen die je nu hebt, een iets ander gedrag kan vertonen. Dan weten jullie het. Maar het gaat wel weer over...Zeg je dan. Ziek thuis, zal toch ook een (op z'n minst korte) uitleg gegeven moeten hebben, lijkt me. Maar als je het zelf, of in combinatie met je werk, het misschien een probleem vindt, is de stap naar degene die je dát recept gaf toe te gaan, ook heel normaal, om te doen. Sterkte er mee! Groetjes van Troy

label.Geplaatst op 2008-10-10 03:46:30

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren