© 2024 solvo B.V.

Genezen van derealisatie

Na 2,5 jaar derealisatie te hebben gehad kan ik nu wel zeggen dat ik genezen ben. Graag wil ik vertellen hoe ik er vanaf gekomen ben. Wie weet kan ik iemand hiermee helpen. Ik ben fanatiek gaan sporten: 2 x in de week hardlopen en 2 x in de week power yoga. Vooral de yoga is goed voor me omdat lichaam en geest samen komen. Ik slik het medicijn lexapro(ga nu afbouwen). Het medicijn zorgt er voor dat ik niet zo in paniek raak als ik derealisatie krijg (kreeg). Ik ben 2 jaar lang naar Psychomotorische therapie en een psycholoog geweest. Beide vrouwen hebben ervoor gezorgd dat ik nu doe wat ik echt wil. Ik heb van kleins af aan een ander persoonlijkheid ontwikkeld om m\'n gevoelige karakter te verbloemen. Op m\'n 38ste kon m\'n lichaam daar niet meer tegen en derealisatie ontstond. Nu hebben beide persoonlijkheden \'elkaar de hand gegeven\' en heb ik een prachtig leven terug gekregen omdat ik nu doe wat ik wil en waar ik gelukkig van wordt. Ook probeer ik heel erg in het nu te leven en heb ik erg vertrouwen gekregen in het leven. Want je kan het leven niet beheersen, heb er vertrouwen in dat het goed komt!

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren