© 2024 solvo B.V.

Hoe reageren op iemand met een psychose.

Iemand op mijn werk (ik studeer voor opvoeder) is psychotisch. Hij komt altijd zeer dicht bij mij staan, bijna tegen mij, om tegen mij te babbelen. Ik voel mij daar niet echt goed bij, maar als ik achteruit stap komt hij toch gewoon weer dicht. Dat is zeer intimiderend. Ook wanneer ik het hem zeg, zo beleefd en tactvol mogelijk natuurlijk, haalt het niks uit. Of soms wordt eht dan juist erger en voelt die persoon zich dan minderwaardig. Enige ideeën? Bedankt!


Hoi, Ga naar www.google.nl en tik in bejegening van mensen met een psychose en je krijgt info. Ook op www.ggzfriesland.nl staat een stukje over de bejegening van mensen met deze beperking. Succes met je studie!

label.Geplaatst op 2006-01-16 22:31:14


Blijf het m zeggen maar houd afstand en vermijd STAREND oogcontact. Spreek hem aan bij zijn volledige namen. Als hij iets ziet, hoort of ruikt of vindt.. spreek hem dan niet direct tegen maar vertel hem dat JIJ het anders ziet. Houd tijdens je gesprekken met hem altijd de deur in de gaten en let op zijn uiterlijke kenmerken, (gaat zn ademhaling sneller, plukgedrag, zweten) Zorg dat je niet alleen bent. Als hij Psychotisch is dan heeft hij medicijnen en anders hoort hij die te krijgen. Zoek uit hoe dat zit met die pillen, een psychoot is een gevaar voor zichzelf en kan dat ook heel goed voor anderen zijn.. Succes. XXX

label.Geplaatst op 2006-02-06 20:47:33

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren