© 2024 solvo B.V.

Ik kan niet slapen door semap, maar doe er wel goed op

Ik krijg sinds vorige week semap 10 mg. Ik kan sindsdien niet slapen. Ik heb al temazepam 30 mg erbij gehad en dat heeft niet geholpen. Ik heb sinds gisteren remeron 15 mg en heb het s\'avonds erger gehad. Ik kon geen oog dichtdoen. Mijn lichaam is nu moe en ik heb minder energie. Wie herkent dit en kan mij helpen? Indien je er ervaringen mee hebt, deins dan alsjeblieft niet terug om te helpen. Dit is best wel kut, omdat ik er erg goed op doe, op slapen na. Ik heb geen psychoses of depressies meer. Wees een helper alsjeblieft. Wat kan mij helpen om een goede nachtrust te krijgen? Ken iemand iets waarvan zeker is dat ik ga slapen?


Allereerst: piekeren over je slaapprobleem helpt niet. Zorg dat je slaapkamer gezellig is. Hou je van lezen? Leg een lekker boek op je nachtkastje, ga in bed lezen als je niet slapen kunt. Als je dan moe genoeg bent, leg je je boek weg en kan je slapen? Of een radiootje op je nachtkastje? Lekkere luistermuziek, afleiding. Of een tv in je slaapkamer? Een bloknote met pen om piekergedachten kwijt te kunnen? Drink 's avonds niet te veel koffie. Heb zelf jarenlang ernstige slaapproblemen gehad, zelfs verslaafd aan slaappillen, nu niet meer. Ik slaap het lekkerste in met Pauw & witteman op de achtergrond. Succes.

label.Geplaatst op 2010-11-26 09:16:49


Jouw tips werken niet, maar hartelijk bedankt toch. Ik heb oxazepam gekregen en slaap er wel goed op. Er is maar 1 probleem: Ik krijg zo nu en dan mini-aanvallen van de stemmen die in mij zitten. Zo ben ik ergens mee bezig en springt de wil van de stemmen opeens en heb ik ergens anders in. Ik doe toch niet wat ze zeggen, omdat ik weet dat het maar stemmen zijn. Dat heb ik altijd door oxazepam. Kent iemand een ander effectief slaapmiddel? Het is toch het enige slaapmiddel dat effectief op mij werkt. Ook komt erbij dat ik door Semap de dag te lang acht, zoals het geval was met zyprexa. Ik kan iets doen en denken dat ik er uren over heb gedaan, maar toch is maar 1 uurtje voorbij of zelfs maar 50 minuten. Ik kan dit niet aan. Begin al te denken aan zelfmoord o.a, maar ik weet dat deze neigingen door de medicatie zelf komen. Help me alsjeblieft. Ik heb morgen een gesprek met de psychiater. Als ik stop met slikken, word ik weer psychotisch. Als ik blijf slikken, al voel ik me dan goed, is de kans erg groot dat ik mezelf, mocht een erbij passende toestand zich voordoen, van het leven beroof. Hierdoor begint mijn zin en trek in veel dingen al minder te worden. Maar ja, ik ben sterker dan dit. Ik wil gewoon uit voorzorg iets anders. Alle meningen zijn welkom. Bedankt.

label.Geplaatst op 2010-11-29 23:37:19


Hallo Janmanuel, Hoe gaat het nu met je? Het is alweer 2 maanden geleden dat je dit bericht schreef. Ik ben benieuwd wat je voor de semap gebruikte om te slapen. Gebruikte je daarvoor al lang slaapmedicatie? Wist je dat de werking van slaapmedicatie afneemt? Soms al na twee weken. Het is niet vreemd dat je zonder benzo's niet kunt slapen en dat dit tijd nodig heeft. De ontwenning kan een aantal weken duren en meestal nemen daarna de klachten af. Mocht je slaapprobleem blijven, kun je wellicht hiermee op een andere manier aan het werk gaan. Er bestaan zogenaamde 'slaapcursussen', misschien is dat wat voor je? Meer informatie over de werking van benzo's kun je lezen op www.benzodebaas.nl. Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Succes! Groet, Sassiee

label.Geplaatst op 2011-02-10 14:42:29

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren