© 2024 solvo B.V.

Ik moet 100% toevoegingsvrij, hoe red ik dat???

Na jaren van onderzoek en doorverwijzijngen ben ik er nu achter dat ik beslist niet tegen voeding kan met ook maar de minste toevoegingen. Van zoetstof aspartaam, die werkt als een gif, wordt ik ziek en krijg ik last van m\\\'n spieren eb gewrichten, óók wordt ik er op een bepaalde manier agressief door. Ook de dingen die iets met msg (monosodiumglutaminaat)uit te staan hebben, hebben een zélfde soort uitwerking op en bij mij. Het komt door de toevoegingen van het chemische en niet normaal in de voeding voorkomende bestanddelen. Dingen om producten langer vers te houden kleurstoffen etc. Helaas zijn producten die in een Biologische winkel te koop zijn, helaas óók lang niet altijd vrij van deze toevoegingen, aan heel veel dingen is wel iets toegevoegd! Na een jaar geleden de aspartaam-site ontdekt te hebben, ben ik wél héél véél wijzer geworden, dat het inderdáád een (ver-)gif is met alle nare gevolgen van dien. Deze nare gevolgen, ondervind ik helaas aan den lijve en zou wel héél graag willen weten, hoe ik een wat béter leven zou kunnen verkrijgen door voeding zónder toévoeging. Wie - o - wie zou mij vérder kunnen helpen, ik wéét het gewoon niet meer. Ook verschillende diëtiste\\\'s \\\'kunnen\\\' mij niet hélpen... In afwachting van reactie\\\'s, een vriendelijke groet, Anty

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren