© 2024 solvo B.V.

Ik wil stoppen met effexor

Het is zo\'n 6 jaar geleden dat ik ermee begonnen ben. Uit gesprekken met de huisarts bleek dat ik een beetje bipolair ben. Ik ben nu onder behandeling bij een psycholoog en het gaat beter. Ik wil stoppen met effexor omdat de downs er inderdaad minder diep door worden maar er zijn ook geen ups meer. Dat mis ik heel erg. Ik weet alleen niet of ik dat bipolair zijn zonder medicatie onder controle kan houden. Ik ben ook bang voor mijn eigen reacties van ontwenningsverschijnselen op mijn werk (gehandicaptenzorg). Wie heeft er tips voor mij?


hallo Fonneke, ik begrijp heel goed dat je wilt stoppen met effexor maar doe het niet op eigen houtje. Als je manisch of depressief wordt ben je verder van huis. Overleg met je behandelend arts. succes.

label.Geplaatst op 2009-05-08 13:33:00


Ik zit nu 3 jaar aan de effexor en heb in november 2008 een poging gedaan om zelf te gaan stoppen, dit is helemaal fout gelopen en was weer terug bij af. Na overleg met de arts en vele bezoeken aan de psychiater ben ik in contact gesteld met een fysiotherapeut waarna ik eerst onder begeleiding 2x per week ben gaan fitnessen. Het schijnt zo te zijn dat wanneer je sport dat het lichaam een stofje aanmaakt wat ook een positieve invloed heeft op de gemoedsrust. Afgelopen zomer ben ik zelfs voorzichtig alleen gaan hardlopen in de buitenlucht. Dit heeft werkelijk een super uitwerking gehad. Ik gebruik nu nog 37,5Mg per dag ten opzichte van bijna 150Mg. per dag. Mijn concentratie op allerlei zaken is weer terug en beleef allerlei gevoelens weer veel intenser. Ik ga nu weer 2x per week naar het fysiotherapeutisch centrum om te fitnessen omdat het buiten hardlopen gezien het weer niet echt lukt. Als u fysiek de mogelijkheid heeft om dit te gaan doen kan ik u dit echt aanraden, bij ons in de groep zitten 4 mensen die dezelfde problematiek hadden en we hebben er alle vier baat bij. Ik hoop dat ik in het voorjaar of zomer er helemaal vanaf ben. Verder hoop ik dat ik u hiermee een handvat aangereikt heb om met de effexor te kunnen stoppen.

label.Geplaatst op 2009-12-10 13:16:20

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren