© 2024 solvo B.V.

Interview met psychiatrisch patient

hallo allemaal mijn naam is Dominique de Haan en ik ben een student uit Utrecht. ik zoek voor mijn opleiding iemand waarmee ik een interview kan afnemen. ik zoek graag iemand die een vriend/kennis heeft die een psychiatrisch patient is/geweest is.. zou diegene graag een beetje z\'n gehele verhaal willen vertellen??? xx


hallo beste flexiia, ik hoorde van je verzoek en zou wel graag willen meewerken aan je onderzoek. Ik heb namelijk een broer die erg veel last van depressie had. hij heeft hier ook antidepresivia voor gekregen en moest een aantal gesprekken aangaan met een psycholoog. mijn broer was uiteindelijk in de depressie geraakt dankzij school. In zijn puberteit was hij erg onzeker vanwege zijn uiterlijk en hij werd erg veel gepest (tja zo zijn kinderen nu eenmaal) hij kon dit en het vele huiswerk niet meer aan en kreeg last van zware depressie. hij moest van school af en lag thuis de hele dag alleen maar op bed tv te kijken of te slapen. Mijn moeder (mijn ouders zijn gescheiden) kon het niet meer aan en mijn broer ging een tijdje bij een oom van ons wonen. daar ging het niet veel beter en hij kwam uiteindleijk na twee maanden terug. de huisarts besloot dat het het beste was om in terapie te gaan en dat sloeg aan! 2x per week had hij een gesprek met een psycholoog. hhet heeft uiteindelijk iets van twee jaar geduurd voordat mijn broer 'genezen' was van de depressie. het gaat nu weer helemaal goed met hem. hij woont nu samen met zijn vriendin en heeft een baan als verkoper in een winkel.

label.Geplaatst op 2009-10-25 22:46:25