© 2024 solvo B.V.

Jaloers en grote afwijzing

Hoi ik heb een groot probleem.Ik ben zo jaloers dat ik mijn ex dingen heb afgewezen en nu ben ik haar kwijt.Ik zit in een groot probleem.A.U.B Hoe kan ik mijn vriendin overtuigen dat ik dit kwijt bent.Ik zal nooit me ware vinden.


Misschien kan je op een rustige manier met haar praten. Maar wel op het juiste moment. Als je veel van iemand houdt, is het normaal dat je soms jaloers bent. Jaloezie is wat anders dan afgunst. Afgunst is niet goed. Als je buurman bv een mooie auto heeft en jij wilt ook zo'n auto, en je gaat vervolgens zijn auto afkraken, das afgunst. Maar jaloezie is ook nodig om je relatie in stand te houden, mits het geen ziekelijke vormen aanneemt. Ik zou je een boek kunnen aanraden, dat is helemaal niet duur, ik heb er 9 euro voor betaald. Het heet: Jaloezie, de gevaarlijke passie. geschreven door David Buss, van uitgeverij het spectrum. Hij beschrijftde evolutionaire achtergronden van het verschijnsel jaloezie. Op basis van een uitgebreid onderzoek laat hij zien dat jaloezie een in de menselijke natuur verankerd overlevingsmechanisme is. De moeite waard om te lezen!

label.Geplaatst op 2004-09-14 14:17:16


Gisteren is mijn ex hier geweest we zaten niet bij elkaar maar later op de dag hingen we wee op elkaar en zoenen deden we is dat een teken of niet of speelt ze een spelletje met mij.In het begin wist ze niet of ze me terug wil en gisteren zei ze van ik zal wel kijken of ze me nog wil.Ik moest haar beloven om naar de psychiater moest gaan.Dat ga ik ook doen ik nam haar tot mijn ezitting toen en ik had geen vertouwen in haar dat was juist fout van mij.Dus wat voor psycholoog of psychiater moet ik nemen om het kwijt teraken dat sterke jaloersie.en wat zijn de kosten

label.Geplaatst op 2004-09-14 16:10:03

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren