© 2024 solvo B.V.

Kritiek veel tesnel diagnostiseren en uitschrijven zeer riscico volle medicatie

Hallo, LETOP! ookal oogt dit bericht langdradig en on profecioneel vraag ik u toch dit even door telezen. alvast bedankt. Weet niet of ik dit bericht in de correcte topic plaats, maar dat merk ik waarschijnlijk gauw genoeg. Ik zag toevallig deze stelling en loop al een tijd rond met een bepaalde drang om mijn ervaring tedelen. Ik ben een jongen man van 20 jaar niet heel hoog opgeleid, Vmbo afgerond en zo goed als noodgedwongen full time aan het werken gegaan. Ik ben al vanaf jongs afaan bekend met \"pshychiatrishe stoornissen\" zo was ik bijv, 7 en leed ik volgends een psychiater aan een vorm van kinderdepressie, niet verder kijkende naar mijn achtergrond of thuis situatie. In middels word ik 21 en heb al heel wat probleem en depresieve episodes meegemaakt en behoorlijk wat hulp instanties langs gefietst. Ik kamp in middels al een aantal jaren ook met een fors drank en drug probleem. Maar ok om niet teveel uit teweidde over mijn persoonlijke problemen, Heb ik hier uit wel in de loop der jaren ook al zijn het er nog niet veel. Behoorlijk wat vreemde dingen mee gemaakt, recepten gekregen, therapieren gevolgd en vooral veel vragen gekregen. Het begon rond mijn 15e jaar ik had de afgelopen 2 jaar daarvoor behoorlijk als heftig ervaren en het moeilijk mee gehad. Ik was neerslachtig en down. Dus ik ging met mijn oma opdat moment al 3 jaar mijn verzorgster/opvoeder naar de huis arts na een kort gesprek schreef hij een recept uit. Paroxetine seroxat, met daarbij zeggende je bent de jongste patient aan wie ik dit uitschrijf. Behoorlijk vreemd als ik er nu aan terug denk. Maar na 5 weken die aanbevolen dosering intenemen merkte ik meer van de \"bij\" werking dan de hoogstwaarschijnlijk bedoelde werking. Ik werd impotent, min of meer gevoeloos. enz. Daarna besloot ik hoe koppig en impulsief ik ook ben per direct te stoppen met deze medicatie. Kort voor dat gebruik had ik al geexperimenteerd en geproeft van de werking van alchol en cannabis. Wat vooral op t begin een direct en duidelijk merkende werking hadden , die ik overigens ook nog eens als prettig ervaarde. Na gestopt tezijn met de anti depresiva. begon ik steeds vaker alchol tedrinken en cannabis teroken, ook expirenteerde kort daarna met cocaine, xtc en hallucinerende middelen. hoewel die laatse catagorie mij toch deed afschrikken. Beviel mij de cocaine en de xtc toch aardig. Cocaine omdat ik een soort van rust ervaarde in me hooft als nooit daarvoor en de xtc vanwege het geweldige euforishe moment dat je beleeft als je onder invloed bent. Op die manier heb ik een aantal jaar ingevuld. Toen om zo ver mogelijk van mijn echte gevoelens en gedachtes te kunnen komen. En bovendien hielp cannabis mij mijn lettelijk explosieve agressie tereduceren tot lettelijk 99 % onder controle. Niet realiserende dat ik een gigantish probleem bij me zelf aan het kweken was. Ik Dronk inmiddels letter anderhalve liter whisky op een dag, Rookte 20 aan cannabis en poederde regelmatig mijn neus. dat is 4 jaar goed gegaan. Tot ik een meisje leerde kennen en me voor het eerst in 4 jaar tijd probeerde teherinneren wat ik die dag daarvoor eigenlijk had gedaan? Ok me ik had nog een fulltime baan, die ik tot dan toe redelijk naar voldoening van mijn baas vervulde. Alleen toen wilde ik stoppen, per direct. Voor me toekomst en voor een meisje. Dat ging nog geen 18 uur goed. Er gebeurde iets wat ik nooit had verwacht en eigenlijk ook niet begreep. Ik werd wakker trillend en misselijk midden in de nacht en kon geen oog meer dicht doen. Toen mijn vriendin op dat moment net de voor deur van mijn woonadres dicht trok, merkte dat er iets niet goed ging, me gezicht gloeide, ik zag steeds de schim van mijn kat terwijl die een verdieping lager zat. enz enz. ik bleek een delerieum tremens tehebben, en mij werd dringend verzocht na dat ik huilend een hulp instatie had gebeld om wat alchol tenemen. En vertelde mij dat ik waarschijnlijk een groot probleem had en lang de huisharts zou moeten gaan om hulp tevragen. Medicatie nr. 2 librium, middel tegen de ontwenning van alchol werd mij verteld. Alleen ik dronk gewoon door met het middel librium er bij binnen 1 avond waren de stripjes leeg en de pilletjes vermengt met stroh rum 80 in mijn lichaam, Na een avond heelijk tehebben geslapen, werd ik bruut gewekt door een menigte om mij heen. Mijn huisarts en fam. brachten mij naar een zogenaamde TOV Time out voorziening. crisis opvang zegmaar, werd daar binnen gebracht met een alchol promilage van 5,2. Nader hand hoorde ik dat 4.0 dodelijk kan zijn. daar na 18 uur tehebben gezeten, heb ik me in die 2 weken daarna aangemeld bij een zogenaamde, geestelijke en verslavings zorg organisatie stichting in zuidholland. En na een intake gehad tehebben 7 dagen tezijn wakker geweest, een 2 dagen durende psychose tehebben gehad waardoor ik ook nog eens 14 uur in een politie cel heb gezeten, Werd ik met spoed toegelaten voor een zogenaamde vrijwillige opname in een ontwennings kliniek, In eerste instantie naar eigen wens een Dtox periode van 3 weken en dan dacht ik wel klaar tezijn, Maar goed ik kwam daar binnen, werd onderzocht door een arts maar toen op het moment dat hij het eerder gemaakte dossier van mij bekeek en zocht naar de bloeduitslagen waarvoor er bij de intake bloed was afgenomen. Bleek het uitslagen forumlier leeg tezijn. Buisjes kwijt denk ik zei hij grijnzend. Dus ik maakte de opmerking fijn om teweten dat er in dit hotel een vampier zich onder het personeel schuilhoud. Ik kreeg de eerste lading pillen die middag nog: het allom bekende librium dit maal 240 mg pdag, aardig wat vind je niet? daarbij een anti pschotica die in die tijd wel verdacht veel werd voor geschreven door een pebaalde caragorie artsen en psychiaters TRUXAL (EERSTE KLAS ROTZOOI) de bijwerkingen waren mij nog niet bekend op dat moment. en natuurlijk standaard voor iemand met een drank probleem de vitamine b en aanverwante vitamines. Had immers ookal zo\'n 2 maanden geen of bij niks van voedsel binnen gekregen. De dag daarop had was ik kapot had de hele nacht niet geslapen en was beroerd en misselijk. Uiteinderlijk ik goed aan gevende wat ik verwachte of wat\" mijn hulp vraag was\" en die luidde proberen of een manier tezoeken van het kunnen leven zonder middelen gebruik en het allebelangerijkste hoe omtegaan met mij zelf en een antwoord tevinden op de vraag waarom ik altijd zo moeilijk, depressiev, suicidaal en vol gedachtes die niet testoppen zijn door het leven ga. Dat was uiteinderlijk ook de reden waarom waarschijnlijk zoveel dronk en drug gebruikte om die dingen tijdelijk en op een begeven moment zoveel als dat mijn budget toeliet tegaan gebruiken. Ook op mijn werk 24 perdag onder invloed. maar goed na 2 nachten niet tehebben geslapen, werd de eerste slaap medicatie voor geschreven dat werd een vehoging van de truxal die ook rustgevende werking zou hebben naar 200mg. + daarbij 2 promethazine+ 50mg oxazepam., Word vervolgt wacht eerst op goedkeuring van het plaatsen van dit bericht onder deze topic. En heb nu het negatieve punt bereikt na meer dan 30 methylfenidaat. 4 halve liters bier en 2 pakken wijn tehebben genomen in nog geen 6 uurtjes tijd. dat het niet echt meer lekker en correct gaat. Maar daar meer over in het vervolg. bericht voor de operator en/of toezichthouder van dit forum, Het is mischien wat langdradig en geschreven met een behoorlijk aantal typ en grammaticale fouten. Maar het verhaal wat ik wil doen, zal uit mijn ervaringen en herinneringen een aantal grove fouten qua de hoeveelheid, de dosering, het extreem en het betwijfelende snelle voorschrijven van bepaalde behoorlijk slavende/grote gevolg hebbende medicatie die word voor geschreven en dan de wijze van het behandelen met van de aandoening na vrijwel geen onderzoek naar de geldigheid of de reden waarvoor sommige medicatie temakkelijk word uit geschreven aan patienten op grote opvallende schaal binnen de bij mij van toepassing zijnde hulpverlendende instanties (ontwenning van middelen en diagnostiseren van een patient) door hoog opgeleide en veel aanziens wekkende de personen in de top van een zorg instelling gesubsidieerd door de overheid. dus van iedere belasting betaler. ik heb het over bijv. een pshychiater in dienst van deze instelling die nota beene neuro chirurg is en na een gesprek van nog geen 5 min stemmings stabilisatoren voor schrijft in een begin dosering van LET OP!! 2000MG DECAPINE !!!!! Waar zon 30 van de 35 patienten van die klinikiek aanzitten na dat ze gelijk naar het langdurrige gesprek met deze neurochirurg/ pshychiater en de fucntie hoofd pshyiatrie in deze grote meer filiaal hebbende instelleng vervuld. Ik wil graag die punten aan de kaak stellen, ookal ben ik nog steeds in behandeling bij de desbetreffende stichting omdat ik weldegelijk een probleem heb,.. maar dat daar naar mijn inziens en ieder ander die bepaalde dingen die ik heb gezien en gehoord van op de hoogte gebracht zouden zijn, tot de conclusie zullen komen dat er zeer scheutig met medicijnen worden omgesprongen in het voordeel van de farmasautishe industrie en de overheid en zeker niet tegoed doen komen om de werkelijke hulpvragers patienten die best een behoorlijk impact gevende opname voor een langere periode in een kliniek als laatste red middel meestal proberen en dan daardoor juist in een andere/zelfde verslaving of probleem terecht komen en volgens mij in zien zeer zeker tewijten groten deels aan de hulpverlenende instantie. (wat de reden ook mag zijn, al is het geld en of teweinig voldoende opgeleid personeel) Ik hoop dat ik hier mee een aantal mensen een bevestiging geef van zijn of haar vermoedens en/of andere mensen kan laten inzien dat er bepaalde dingen niet helemaal goed/of verantwoord verlopen in een zwakke en kostbare tak van onze samenleving waar ik jammer genoeg ook nog steeds een deel van uitmaak .. maar goed een normaal redelijk opgeleid mens luisterd over het algemeen niet naar de bevindingen en benoemenswaardigheden van een jongen man van net in de 20 zonder, werk, verslaafd, vol problemen, maar toch hoe ik t zelf kan beoordelen toch een kritish stel hersenen en daarom dat ik dit wil mede delen met de personen die wel oren hebben en die wel open staan voor negatieve berichten over de hulp en motieven van de zo ge eerde zorg. Waar ik verder overigens geen slecht word over heb. wij zijn nog steeds een land die goed is voor zijn inwoners en zorg dragen voor hen. maar om dat ook positief tehouden moet er ook kritiek worden aanvaard en ook gehoord ookal is het via een forum als deze. nogmaals word mijn bericht goed gekeurd. vertel ik verder mijn verhaal.. en mogt dit niet de juiste plek zijn. willen dan de beslissende personen van dit forum aangeven waar of dat ik uberhaupt mijn verhaal kan plaatsen het einde zal ik ook verklappen alsvast\" Na precies 2 maanden opgenomen tezijn geweest, letterlijk 34 verschillende medicatie tehebben gekregen. Met de ZEER ZEKER MERKBARE \"MOGELIJKE\" BIJWERKENINGEN! heb ik vroegtijdig mijn interne behandeling+ een aantal dagen eerder zonder informeren van mijn daar dienst doende arts al mijn medicatie tehebben gestopt(op een niet zo\'n nette manier,in name werd namelijk voor de neus van een dienst doent persooneels lid in genomen 4 x daags gemiddeld. dat was smokkelen) Maar ik was koppig en had geen zin en geen kracht meer om nog een maand in die kliniek tezitten.. om de aangesmeerde benzo\'s en pines en pim pam petjess af tebouwe,.. gevolge heb ik duidelijk gemerkt na de D tox want ontgiftigen betekend werd ik net zo vrolijk weer vergiftigt met benzo en andere troep Waar notabeene een mede klinient voor was opgenomen hahaha ironish, crue en dubbel tegelijkertijd. ik zat dus weer MERKBAAR af tekicke van de middelen ditmaal niet eens zelf gekocht of moeite voor gedaan. Er is in die tijd wel een diagnose gesteld adhd en natuurlijk zoals je kan verwachten heb ik aan de imipromine meen dat je het zo schrijft gezeten maar werd was ook ingesteld op het ozooo geweldige middeltje METHYLFENIDAAT HYDROCHLORIDE Ookal drong ik daar zelf op aan. dus eigen schuld dikkebult je heb mischien gelijk als je dit denkt, ,maar ik zit er nu al een tijd aan vast.. en het helpt in zekere zin wel even. Alleen het probleem met dit middel is zoals bij wel meerdere duidelijk merkbare middelen .. dat als je het langer gebruikt er gewenning optreed. en bij sommige middelen in dit geval het net benoemde methylfenidaat. in een hogere dosering in neemt het een bijna nog betere werking heeft dan cocaine.. en dat voor een gediagnostiseerd adhd patient.. op het begin word je rustig maar aangezien ik ook tekampe heb met een sterke aanleg voor verslavingen van dat dan ook een zeer gevaarlijk middel en dit is nog maar 1 punt heel kort belicht plus... ik drink nog net zoveel als daarvoor en ben meer kwijt dan voor de opnamen ... eigen wil en in zet zijn noodzakkelijk inderdaad.. maar iemand die al niet heel stabiel is, is natuurlijk ook vatbaarder voor andere verleidingen en een magneet voor problemen dus...... ik vraag geen medeleide absoluut niet alleen of dat er mensen zijn die intresse hebben in mijn verhaal? en zoja maar is dit niet de juiste plek hoor ik dat graag met indien iemand suggesties heeft een plaats op het word wide web waar mijn verhaal eventueel dan wel als gepast word gezien en hopelijk gelezen.


Hoy Whiskas, zijn er in die instelling wel mensen die er genezen uit komen? Ik kan het me haast niet voorstellen.Dat er kwistig word gestrooid met allerlei middelen, is bekend.Maar het zijn wel allemaal middelen, die jou het besturen van jouw leven ontnemen. Je word geleefd door die middelen. Ook van die middelen moet je door afbouwen ontwennen. Dat je een puinhoop van jouw leven hebt gemaakt,weet je al.Ook heb je jouw lichaam behoorlijk op de proef gesteld.Het is nu zaak, om dat goed te beseffen en daar naar te gaan leven.De weg terug naar een gezond lichaam en leven, zal zwaar zijn,maar er is hoop. Je beseft hoe je geleefd hebt,dus kun je er iets aan gaan doen. Besef wel, dat je ook van de drank moet ontwennen.Alcohol is ook een vergif en tast ook jouw levens wil aan. Daarom ook afbouwen wat de alcohol betreft. Het word een lange weg die je moet gaan naar een normaal leven en een gezond lichaam.Op het moment dat ik jouw brief las, zou je van de verdovende middelen ontwend kunnen zijn.Nu nog van de medicijnen en de alcohol.Als dat je lukt,ben je een heel eind op de goede weg en vind ik je een flinke vent.Weet wel, dat het daarna nog niet makkelijk zal zijn,want de verleidingen zijn er altijd. Houd dan voor ogen,dat die je alleen maar een hoop ellende geven en niet het genot.Je gaat dan weer de verkeerde kant op. Ik wens je veel sterkte en laat eens weten hoe het met je gaat. Jan.

label.Geplaatst op 2009-11-18 01:59:17

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren