© 2024 solvo B.V.

Leven met en spychose

dag allemaal mijn zoon heeft een spychose gehad enkele jaren geleden het gaat niet goed met hem neemt zwaren medicatie en is dikwijls depressief helpt L-phenylalinine tegen een spychose? hen het gelezen op deze forum ingezonden door pirmin30 wij kan mij meer info geven dank u


Hallo. Vanwege mijn psychose weet ik het een en ander te vertellen over dit onderwerp. Je zoon zal hoogst waarschijnlijk heel zijn leven medicatie moeten nemen, dat zou toch in ieder geval het beste zijn, want leven met een psychose en daardoor als gevolg mogelijk nog het oplopen van schizofrenie is echt heel serieus en is dus ook heel erg veel psychisch lijden. Schizofrenie best voorkomen dus (dit door het blijven nemen van voldoende antipsychotica tegen psychoses) want het is een serieuze hersenziekte. Zeer veel mensen zijn negatief maar je moet blijven geloven in betere tijden en die komen ook, je moet blijven doen en op den duur wil je ook weer terug wat en misschien zelfs meer, ik spreek uit eigen ervaring. In het begin werd ik ook platgevoerd als een paard met medicatie, nam toen 400 mg Solian, volgens mij ben ik zelf ook gevoelig voor medicatie want liep er toen bij als een zombie, toen ik geminderd had ging het wel al een stuk beter met me. Om eerlijk te zijn, ken ik die medicatie niet die u had doorgegeven, ik veronderstel een antipsychoticum? De antipsychotica medicijnen die ik ken zijn: Solian, Risperdal (tablet en drinkbare vorm > wordt veel aan kinderen voorgeschreven), Zyprexa, Seroquel, Abilify en Leponex. Leponex is naar het schijnt vrij nieuw maar moet echt zwaar zijn zeggen ze, goed voor in het geval van schizofrenie). Wat verder ook nog kan helpen is antidepressiva erbij (degene die ik ken zijn Sipralexa en Fontex), tegen depressies en meer moed krijgen in het leven. (Ik hoop u bij deze goed geïnformeerd te hebben.

label.Geplaatst op 2010-09-28 23:21:44

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren