© 2024 solvo B.V.

Lyrica / Pregabaline en mogelijke bijwerkingen

Hallo, Ik gebruik sinds afgelopen dinsdag het middel Lyrica/Pregabaline. Dit in combinatie met Seroxat/Paroxetine die ik al jaar gebruik (2 x 20 mg per dag). Ik heb in de bijsluiter gelezen over de mogelijke bijwerkingen. Ik ben gaan twijfelen of ik dat wel moest gaan proberen, maar ik heb besloten toch te gaan proberen of het wat kan verminderen aan mijn klachten (derealisatie en angsten/paniekaanvallen). Weet iemand of het met Lyrica ook zo is dat bepaalde bijwerkingen vooral in de beginperiode optreden en later minder worden of zelfs verdwijnen zoals dat met meerdere soorten medicijnen het geval is?


Hoi, als het goed is heeft je arts verteld, hoop ik , dat de bijwerkingen wel van verloop van tijd, de mijne zegt wel redelijk snel , verdwijnen. Bijwerkinen heb ik wel degelijk gekregen, heftig ook, maar daar heb ik m'n bed weer voor ;-) wordt wel wat minder... Ik gebruik het ook sinds kort , en het is best wel heftig spul, als je voor het eerst neemt, ik werd echt "waus", voelt je heel vreemd , maar dat zou ook door de rest van mijn medicijnen kunnen komen. Je hoeft er niet bang voor te zijn, wil je niet bang maken, maar veel bijwerkingen heb ik wel en heftig ook ! Maar dat komt misschien ook omdat ik nog meer andere medicijnen heb, oxycontin, diazepam, zopiclon, paracetamol ibuprofen, waar ik ook allemaal wel bijwerkingen van heb. Da's altijd wel met medicijnen........b.v. antidepressiva: bijwerkingen: depressiviteit... geloof het of niet.... absurd... Of ze werken bij mij is nog maar de vraag, Daat andere medicijn van ken ik je niet , maar als je arts er van weet en toch liryca heeft voor geschreven, zal dat best allemaal goed gaan met elkaar, anders schrijft hj het heus niet voor ! Gewoon nemen,ze zijn voorgeschreven, en zorg dat er iemand in de buurt is als voor je je heel erg vreemd of rot gaat vinden, en als het te gek wordt een arts kunt bellen..... Veiligheid boven alles. Maar het zakt allemaal af, en wordt stuken minder.

label.Geplaatst op 2009-10-21 02:48:58

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren