© 2024 solvo B.V.

Narcose tijdens zwangerschap oorzaak op latere depressies bij kind?

Mijn jongste zus en ik hebben beiden te kampen met depressies, en ik heb diagnose borderline. Mijn oudste zus heeft nergens last van. Mijn moeder heeft tijdens de zwangerschappen van mij en me zusje bij 13-14 weken een ingreep gehad, onder narcose. Nu vragen wij ons af, of dat die narcose gezorgd kan hebben voor aanleg voor depressies of iets dergelijks? Aangezien mijn oudste zus nergens last van heeft, en me moeder toen ook geen narcose heeft gehad. En bij mij en me jongste zus wel. iemand een idee?


susan, ben je al wat verder met het antwoord op die vraag. Ik heb nl een dochter die daar ook last van heeft en ook tijdens de zwangerschap onder narcose is geweest. Ik ben benieuwd en zoekend naar een eventueel verband tussen narcose en depressie.

label.Geplaatst op 2008-10-15 16:39:15


Beste Ylram, Ik ben nog niet verder gekomen met mijn vraag, maar moet ook eerlijk toegeven dat ik er niet echt veel energie in heb gestoken. Ik heb ondertussen wel 2 moeders gesproken die ook narcose tijdens de zwangerschap hebben gehad, en waarbij de kinderen autistisch zijn. Nu kan ik op met die \'weinige\' informatie geen conclusie trekken, maar ik kan me wel voorstellen dat het misschien toch met die narcose te maken zou kunnen hebben. Bedankt dat je me vraag weer onder de aandacht hebt gebracht, ik zal me er toch weer eens in gaan verdiepen! Mvg. Suzan86

label.Geplaatst op 2008-10-15 17:08:59

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren