© 2024 solvo B.V.

Onbekende bijwerkingen Methylfenidaat(ritalin) ADHD medicatie/partydrug

Aansluitend op mijn vorige topic(die nog vervolgd word) over het tesnel uitschrijven van behoorlijk risico volle medicatie door artsen en pschiaters. Hier een lijst van vreemde bijwerkingen en grote risico\'s van het gebruik voor bepaalde mensen. Methylfenidaat hydrchloride (meen dat je t zo schrijft) ook wel bekent als ritalin het medicijn voor ADHD\'rs, is in de afgelopen 3 jaar bijna 4 x zovaak uitgeschreven als de jaren daar voor. Het middel word al sinds de jaren 60 erkent als medicijn tegen bepaalde gedrags en consentratie stoornissen bij vooral kinderen en pubers, Alleen in de loop der jaren melden zich steeds vaker volwassene met vergelijkbare problemen bij een arts of deskundige veelal waren bepaalde extreme trekjes verdwenen die je bijv. wel bij pubers ziet en die door de omgeving als zeer vervelend en zelfs uitmate bizar kunnen worden ervaart zijn de volwasse adhdrs ontgroeid alleen de drukte in hun hooft is er nog steeds. dit leid meestal in geestelijke en maatschappelijke problemen van de desbetreffende persoon .. de afgelopen jaren is er veel onderzoek gedaan naar adhd bij volwassene en het meerendeel van deze patienten blijkt verslaafd tezijn aan de drank of drug, naar logish inzien een geval van zelfmedicatie om toch af en toe rust tebrengen in het hoofd. daar zit nu juist ook een van de grootste gevaren van de welbesproken adhd medicatie die ongv. de zelfde werking heeft als amfetamine dat op lijst 1 staat van de opium wet. Ook ik ben verslavings gevoelig en een jong volwassene met de diagnose adhd. Ik werd tijdens een interne opname ingesteld op ritalin. eerst 30 mg pd en dat is verhoogt naar 60 pd. nou werkte het in eerste instatie goed. Ik dacht er zeker baat bij tehebben en ik had zo me rust momenten in mijn hoofd die ik altijd zo graag wilde. Alleen ritalin is bij overdosering bijna nog beter dan coke. heb ooit 180 pillen in 4 dagen tijd op. en dat is het gevaar als je eenmaal die roes begint tevoelen blijf je een pilletje pakken als je er gevoelig voor bent! tot dat ik allemaal raare bulten en dieponder de huid zittende ontstekingen kreeg. sommige zitten er nu nog en het is inmiddels 3 maanden geleden dat ik mijn laatste methyl in heb genomen. kijk uit met dit spul er gaan zelf sterke geruchten de ronde dat bij over dosering methylfenidaat zeer kankerverwekkend kan zijn. ik ga binnen kort even langs de dok.

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren