© 2024 solvo B.V.

Overdreven gespannen/nerveus

Sinds een jaar of twee ben ik bij alles wat ik doen overdreven gespannen. Het lijkt wel of het steeds erger wordt. Het uit zich in een gespannen houding, waardoor ik last krijg in m\\\'n nek en soms niet eens meer iemand in zijn gezicht durf aan te kijken omdat ik m\\\'n hele hoofd dan trilt. Verder zweet ik als een otter. Ik ga nu tegen alles opzien, ook al moet ik maar een boodschap doen ofzo. Vroeger was ik erg onzeker door acne, maar dat is nu helemaal weg en het gekke is dat ik helemaal niet te klagen heb over mijn uiterlijk. Alleen blijf ik op één of andere manier toch gespannen en/of onzeker. Ik heb mijn gedachten ook niet onder controle en zeg soms dingen die ik helemaal niet wil zeggen. Ik wil eigenlijk niet naar een arts, want ivm allergie e.d. heb ik die wel genoeg zien de afgelopen jaren. Hebben jullie tips?


Het klinkt net of je in de overgang bent, zou dat kunnen?

label.Geplaatst op 2004-05-08 17:08:36


Het lijkt met toch verstandig om eens met je huisarts te gaan praten. Hij/zij kan met je kijken naar een eventuele therapie en uitsluiten of er niet ook een lichamelijke oorzaak is. Je kunt ook zelf naar een therapeut stappen. Dit vraagt wel meer inspanning. Je zult dan uit moeten leggen wat je probleem is, wat de therapeut in zijn/haar mars heeft en wat het kost. Als je dit bij twee of meer therapeuten doet heb je ook wat vergelijkingsmateriaal. Beide opties samen kun je natuurlijk ook doen. Succes.

label.Geplaatst op 2004-05-15 21:08:39


yoga??

label.Geplaatst op 2004-06-04 22:00:36


neuh, ik ben nu 26.

label.Geplaatst op 2004-05-08 17:17:22


Nou, dan moet dat maar. Bedankt voor de reactie i.i.g.

label.Geplaatst op 2004-05-18 20:19:16

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren