© 2024 solvo B.V.

Paniekaanval/remeron

Hoi, Ik ben 2 jaar geleden \'ziek\' geworden. Van de een op andere dag echt doodziek, droge mond, misselijk, hartkloppingen, onrustig, zenuwachtig, duizelig,gevoel gek te worden, s\'nachts om 3 uur wakker etc. Na enige onderzoeken bleek het \'tussen mijn oren\' te zitten. Ik heb Remeron voorgeschreven gekregen, inmiddels alweer een jaar geleden. Ik heb hier wel baat bij alhoewel ik soms voel dat \'iets\' wordt onderdrukt. De laatste maanden ging het best wel goed en de huisarts stelde voor om af te bouwen, ook omdat ik bijna 20 kilo ben gegroeid. Afijn, ik dus 3 weken afbouwen en ik was nog geen 3 dagen gestopt of ik kreeg precies dezelfde klachten terug, dit was erg angstig. Ik ben dus maar weer met Remeron begonnen, maar ja het duurt toch gauw een week voordat dit werkt. Heeft iemand van jullie ervaring met Remeron? Huisarts zegt: langzaam afbouwen, terwijl de fabriekant zegt: wanneer je 30 mg. gebruikt dan moet je direct stoppen, want bij 15 mg. krijg je juist bijwerkingen. Heeft iemand ervaring met paniekaanvallen? Worden deze symptonen herkend? ik was nl. nooit een paniekerig iemand, ik herken mezelf niet. Ik wil zo graag weer \'normaal\' zijn i.p.v. me altijd te concentreren om niet \'door te draaien\'. Alvast bedankt voor de reactie. Groetjes, flair


ik herken je klachten heel goed,heb er zelf ook inmiddels 9 maanden last van. Ik ben momenteel onder behandeling bij een psycholoog,krijg gedragstherapie en geen medicatie.ik heb ook paniekaanvallen die naar mijn idee totaal niet bij me horen.Men zegt dat alleen medicijnen (zonder verdere therapie)niet voldoende helpt,je krijgt de klachten vaak weer terug als je stopt met de pillen. Ik denk dat je je moet laten doorverwijzen door de huisarts naar een psycholoog,voor betere begeleiding en evt therapie. heel veel succes

label.Geplaatst op 2003-12-04 15:45:35


Kom eens kijken op www.members.lycos.nl/ziektevrees Misschien is het wel iets voor je en er staat ook een forum op Groeten hanneke

label.Geplaatst op 2004-09-11 15:25:55

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren