© 2024 solvo B.V.

Paniekaanvallen

Hallo, Ik ben zeventien, het een en ander meegemaakt en veel stress de laatste tijd. Met die stress kan ik niet goed omgaan en dat uit zich bij mij in paniekaanvallen met hyperventilatie, trillen en herbelevingen. Het vervelende is dat anderen proberen me te helpen en me willen helpen weer rustig te gaan ademen, maar dat ik zo in die herbelevingen zit dat ik nauwelijks mee krijg wat er om me heen gebeurd. Hoe kan ik beter in de realiteit blijven? Ik ben ook steeds bang dat ik weer een aanval krijg, ben bang dat mensen het zien, maar ben aan de andere kant ook bang om alleen te zijn op zulke momenten. Groetjes, Juniperte


Het is vervelend. Ik denk dat je gewoon naar je huisarts moet gaan want het is een groot probleem. Laat haar/hem alles weten en wellicht krijg je medicatie om je door deze periode heen te helpen. Probeer vooral actief te blijven en je niet terug te trekken. Sporten is ook belangrijk alhoewel je daar nu wellicht geen zin in zal hebben maar bewegen is het beste medicijn tegen psychische klachten is mijn ervaring. Medicijnen kunnen ondersteuning geven.

label.Geplaatst op 2009-04-16 08:10:18


hallo, ik ken dit fenomeen ook. Je kunt het beste naar je huisarts gaan en de situatie uitleggen. Waarschijnlijk krijg je dan een medicament dat je in kunt nemen als je de paniekaanval voelt aankomen. (bijv. frisium) Dan krijg je de paniekaanval dus niet! Om dat medicijn op zak te hebben is alleen al een hele geruststelling. succes!

label.Geplaatst op 2009-04-16 20:59:02


NEE! geen medicijnen gebruiken! medicijnen maken die klachten veel erger. Praten is het beste medicijn! zoek gewoon hulp. Ik weet precies wat jij bedoeld, ik heb anderhalf jaar lang elke dag(!) paniekaanvallen gehad (heb het nu onder controle) en als ik geluk had zat er 1 dag bij waarbij ik geen black-out had. Ik ben het afgelopen anderhalf jaar ziekenhuis in en uit gerend en de dokter was mijn beste vriend. Laat je niet uit het veld slaan en zoek die dingen op waarbij jij je op je gemak voelt. Als je meer tips wilt hoor ik het wel! M.V.G, Lisanne

label.Geplaatst op 2009-05-30 14:28:15


een laag bloedsuiker gehalte geeft de zelfde effecten. misschien heb je diabetes 2, of laat je bloed suiker testen tijdens een aanval

label.Geplaatst op 2010-07-22 01:48:14

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren