© 2024 solvo B.V.

Psychose

Mijn man is enkele weken geleden opgenomen met een manische psychose. Ik vraag me af wanneer met een behandelplan wordt begonnen, of wordt eerst afgewacht of de Zyprexa gaat werken? Ik krijg niet of nauwelijks hoogte van hem en even weinig van de afdeling waar hij verblijft. Ik krijg het gevoel alsof ik me met iets bemoei waar ik niks mee te maken heb. Wat moet ik nou doen om door te dringen?


Hallo Naar hand ervaringen kan ik je meedelen dat bij de persoon die psychoses meemaakt volledig afgezonderd is van de werkelijkheid, dus het kan zijn dat je man niet kan reageren. Het is allesinds echt lang afwachten. In dit geval uiteraard afwachten totdat de juiste medicatie werkt (antipsychotica, dit voorkomt psychose), na een bepaalde tijd wikken en wegen om de beste en de juiste dosis (hoeveelheid) medicatie te vinden die kan aanslaan bij je man. Dat kan minimaal maanden duren, dus zelfs met medicatie. Een behandeling tegen psychose is zo goed als altijd levenslang medicatie blijven innemen anders hervalt men bij het stoppen (gegarandeert). Natuurlijk is het verleidelijk om te gaan stoppen als het goed gaat met een lage dosis medicijnen, met de juiste dosis medicatie kan het echt wel goed gaan bepaald moment en is echt wel met die ziekte te leven. Altijd blijven vechten en bezig blijven, discipline, structuur, werk kan daar dus natuurlijk (zeker in het begin) hevig onder lijden. Verder heel veel geduld hebben met je man en kop op!

label.Geplaatst op 2011-06-02 17:26:57


hallo lenno bedankt voor je steun en informatie, ik zal proberen geduld te hebben, maar dat is zo verrekte moeilijk als je nog nooit zoiets hebt meegemaakt. Je praat gewoon tegen een muur, iedere dag opnieuw, zo frustrerend dat ik er boos van word, maar dat maakt het alleen nog erger... groetjes

label.Geplaatst op 2011-06-02 17:41:40

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren