© 2024 solvo B.V.

Psychotherapie

Hoi, Kan iemand mij vertellen hoe psychotherapie in zijn werk gaat? De psychiater vond dit een goed iets voor mij, maar gaf ook wel aan dat het erg intensief kan zijn? OP internet staat wel wat info maar dat bgrijp ik niet? Kan iemand mij helpen?


Hoi, Je krijgt gesprekken. Dat kan verschillend zijn: Of met 1 persoon (dokter) Of groepstherapie. Dat is ook met een dokter, maar dan ben je met een groep andere mensen die ook problemen hebben. Jou dokter zal je wel sturen naar wat voor jou het beste is. Duidelijk? Groetjes en sterkte!

label.Geplaatst op 2004-08-07 15:56:52


Hallo. psychotherapie kan heel ingrijpend zijn, dat hangt af van je problematiek. Als het voor jou moeilijk is om in een groep te functioneren kun je écht vragen om 1 op 1 gesprekken. Misschien heb je wat aan deze site:http://slagschaduw.nl.server9.firstfind.nl/adm/forum/index.php Dat is voor mensen met psychische problemen en er is ook veel kennis over diverse soorten therapie. Gebruik je ook medicatie overigens? In ieder geval sterkte met alles, groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2004-08-16 22:36:21


Wat willen hun van mij weten dan? Ik heb aangegeven dat ik geen groepstherapie wil, ik vind het heel moeilijk om te praten en zeker in een groep. hoelang duren die gesprekken? Ik moet kiezen tussen psychotherapie en ontspanningstherapie.

label.Geplaatst op 2004-08-07 16:48:45


Bedankt kitten, ik zal de site eens bekijken. Ik gebruik wel medicatie, maar alleen pijnstillers. verder niets. Ik moet morgen terug naar de psychiater om mijn keuze door te geven, maar ben er nog niet helemaal uit. Groet

label.Geplaatst op 2004-08-17 12:49:52


Hoe lang het duurt: meestal 1 uur per gesprek.En hoeveel weken of maanden, dat hangt van jou af,wanneer jij je beter gaat voelen en zelf verder kunt. Wat willen ze van je weten: Die dokter wil er samen met jou uitkomen waar jou probleem ligt, zodat je er een oplossing voor kunt vinden, samen met de dok, of zodat je leert op een bepaalde manier met dingen te leven, zodat jij je prettiger voelt. Die dokter is er om jou te helpen, en zal zijn best doen,samen met jou, zodat jij je beter gaat voelen. Als je ontspanningspherapie krijgt, dan krijg je ontspanningsoefeningen, die ga je dan doen, zodat je je ook beter zal gaan voelen.

label.Geplaatst op 2004-08-16 18:23:28


Ik ben weer bij de psychiater geweest. Ik heb besloten om psychotherapie te gaan doen. krijg een afspraak bij GGZ en bij het intake-gesprek kijken we of het individueel wordt of groeps. Ik ben benieuwd...

label.Geplaatst op 2004-08-30 11:44:44

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren