© 2024 solvo B.V.

Schizofrenie?

Hoi, ik zit met een vraagje en ik wist niet goed aan wie het te stellen, dus wat is er beter dan een forum. Het gaat over mijn broer. Sinds ongeveer twee en half jaar wordt het erger en erger. Op de ene moment is hij super lief en vriendelijk en mag je er alles aan vragen wat je wil... de andere moment is het net alsof er een klik in zijn hoofd is. dan slaan zijn stoppen door, hij roept, brult, slaat op dingen en wordt dus heel agressief... wij zijn hierop beginnen nadenken en het lijkt wel of hij twee personen is? of soms gewoon een andere realiteit beleefd. kan er iemand mij vertellen wat er aan de hand is met mijn broer? hij wordt voornamelijk afgebroken door zijn vriendin en heeft vroeg kinderen gekregen maar is er zeker nog niet klaar ervoor want hij heeft zelf nog alle zorg nodig zoals het opruimen en klaarzetten van alles voor hem. Voor de komst van zijn vriendin had hij dit allemaal nog niet. Daarom verbazen wij ons erover. kan iemand een antwoord geven? zo snel mogelijk groetjes Lucy


er lijkt in ieder geval iets niet in orde te zijn met zijn psychische toestand. dat hij ineens hulp nodig heeft met dingen klaar zetten terwijl dit vroeger niet zo was en hij heeft stemmingswisselingen geeft wel aan dat het niet goed met hem gaat. of dit een reactie is op stress of een psychische ziekte kan ik niet zeggen, maar het is wel wenselijk dat hij eens met de dokter praat hierover. het enige dat jij en je famillie kunnen doen is hem vragen om een dokter te bezoeken omdat jullie je zorgen maken over hem, je kunt iemand niet dwingen. het zou natuurlijk fijn zijn als zijn vriendin hier ook achter staat. veel succes

label.Geplaatst op 2006-06-21 19:49:14


De symptonen die je noemt hebben in ieder geval niets met Schizofrenie te maken. Kenmerkend aan Schizofrenie is dat men de band met de realiteit compleet kwijt is (bijv. geluidshallucinaties of bizarre waanovertuiging(en). Uit je verhaal wordt niet duidelijk of je broer dit gedrag altijd al in zekere mate heeft vertoont. Dan zou er wel sprake kunnen zijn van een persoonlijkheidsstoornis. Of misschien zijn er medicijnen, alcohol of drugs in het spel? Je broer kan er ook gewoon door omstandigheden flink doorheen zitten (overspannen). Nuttige informatie over persoonlijkheidsstoornissen vind je bijv. op de site www.psychomirror.be. Over Schizofrenie is bijzonder weinig betrouwbare informatie te krijgen. mvg, Trudy Baak

label.Geplaatst op 2007-02-22 18:13:29

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren