© 2024 solvo B.V.

Snel afbouwen medicijnen

Gaarne wil ik de volgende vraag voorleggen. Onze dochter is opgenomen in een GGZ instelling en heeft zeer veel medicijnen: Ze is ook epilepticus. Ze gebruikt nu de volgende medicijnen. Seroxat 1x 20 mg Dipiperon 1x 40 mg Carbamazepine 200 mg in totaal 2x dgs Depakine Chrono 90 2x dgs Tranxene zn 6x 25 mg in 7 dagen Recent heeft men binnen twee weken een hele hoge dosis Ritalin 10 mg afgebouwd...totaal kreeg ze hiervan 60 mg per dag. Dit alles heeft zie op een paar mnd na bijna 2 jaar lang continu geslikt. De Ritalin ong een jaar Nu wil men omdat ze naar een andere instelling gaat (verstandelijk gehandicaptenzorg) binnen korte tijd nog meer afbouwen.: De Carbamzepine is men reeds mee begonnen..nu 1x dgs en daarna de seroxat. Wat zijn de bijwerkingen van deze snelle afbouw op korte en langere termijn. De carbamazepine kreeg ze voor impulsdoorbraak; niet voor de epilepsie...hiervoor heeft ze de depakine. Kan onze dochter agressief worden of andere vervelende bijwerkingen krijgen. Ik maak me hier grote zorgen om. Groet Flinty


snel afbouwen van medicatie is niet verstandig. Dit moet langzaam en onder begeleiding gebeuren. De gevolgen van het snel afbouwen zijn niet te overzien. Succes Johnny

label.Geplaatst op 2004-10-01 22:22:02

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren