© 2024 solvo B.V.

Stoppen met fluoxetine

Ik ben sinds 3 weken gestopt met fluoxetine, ik heb het langzaam afgebouwt. Ik heb het ongeveer 10 jaar geslikt. Wat voor bijwerkingen zijn er bekend? Ik heb op dit moment pijn in heel mijn lijf, ik heb wel fibromyalfie, maar deze pijn spant de kroon. Ook ben ik heel huilerig. Is dit normaal. weet iemand dat?


hallo Tupper, allereerst mijn complimenten. Na tien jaar slikken en dan besluiten om te stoppen vind ik heel moedig. Ik heb het ook lang geslikt en het hielp bij mij goed. Ik ben nu met succes al twee jaar gestopt. Ik weet niet of je het je nog kan herinneren hoe het was om te beginnen. Ook dan is kan het vrij heftig aankomen, zeker de eerste twee weken. Dit is ook zo met stoppen, ook al bouw je het af. Het afbouwen is wel belangrijk, maar haalt niet alle ontwenningsklachten weg. Het huilerige is bekend, maar hou het wel goed in de gaten! Het kan zijn dat je toch te vroeg bent gestopt. Het kan wel drie maanden duren voordat je hierover heen bent. De pijn in je lijf is in principe bij mij ook bekend. Omdat fluxotine ook een soort van kalmeringsmiddel is, kan het bij afbouwen en stoppen wel spierpijn veroorzaken.Zeker als je al fybromyalgie hebt (ik ook!) Als het goed is dan wordt dat wel steeds minder. Ik zou wel als ik jou was, dit bespreken met je huisarts, die kan beter inschatten of het met het stoppen te maken heeft. lees eens op internet over de ervaringen van stoppers. Je zal er erg veel van herkennen. heel veel succes en probeer door te zetten! Het valt niet mee! sterkte voor de komende tijd. groetjes

label.Geplaatst op 2008-11-04 12:55:03

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren