© 2024 solvo B.V.

Uitleg over psychose

Een psychose krijg je meestal echt wel door een aanleiding of meerdere aanleidingen. Vorig jaar heb ik ook een psychose gehad en daarvan waren de aanleidingen dat ik al meer dan een maand alleen thuis zat in een donker en klein appartement langs een grote weg met veel lawaai, daarlangs had ik ook geen werk meer. Dit waren dus de drie belangrijkste factoren die hebben meegespeeld in het krijgen van m\'n psychose. Iemand die in een psychose zit kan niet echt verliefd worden op iemand. Het is waarschijnlijk zo dat hoe meer psychoses je krijgt hoe meer je emotioneel afvlakt (natuurlijk is het ook vaak de antipsychotica die je afvlakt). Hopelijk blijft het bij één psychose. Verder is het ook zo dat je een grote kans hebt om een 2de psychose binnen twee jaar op te lopen. Dus gedurende die tijd best de juiste medicatie slikken, eventueel op een effectieve lage dosis.

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren