© 2024 solvo B.V.

Van Seroquel naar de Haldol...

Nadat ik een jaar lang Seroquel heb gebruikt en uiteindelijk op de 400 mg zat, zal ik nu vanaf volgende week overstappen op Haldol. Ik was nl. van Seroquel zó erg aangekomen (bijna 20 kg)dat mijn behandelaar me nu dus wil laten overstappen(waarschijnlijk tot een max. van 2,5 mg Haldol per dag). Omdat ik altijd erg overmatig reageer op allerlei bijwerkingen van een medicijn, ben ik nu erg bang voor de bijwerkingen van Haldol. Kan iemand me vertellen wat haar/zijn (vervelende) bijwerkingen waren en wat eraan te doen is/was? Alvast dank voor je reaktie!


Hoi Roosje, Ik heb in een ver verleden wel eens het paardenmiddel Haldol geslikt. Nou, dat heb ik geweten, ik kreeg continu van die rare schokjes door mijn hele lichaam waardoor ik niet goed kon functioneren en niet goed kon lopen.( waardoor ik ook nog met een dikke zwangere buik, van de trap ben gevallen!!!! Ik weet helaas niet meer, hoeveel mg ik had. Ook moest ik hierdoor constant van naar de wc om te plassen. je begrijpt, voor mij NOOIT meer Haldol!! Seroquel werkt bij mij heel erg goed en ik kom hiervan ook aan, maar probeer niet toe te geven aan de honger. Ik neem vaakfruit en light procucten als tussendoortje, wanneer ik trek heb. ook sport en ren ik veel. Zowel goed voor mijn conditie en voor mijn hoofd leeg te maken zeg maar... Ik neem op het moment 800mg Seroquel XR en ben maar 12 kg bijgekomen en waarschijnlijk ga ik naar 1000mg.

label.Geplaatst op 2009-02-26 16:18:51


Hoi Roosje en SeroXR Waarom moe(s)ten jullie medicatie nemen? Ik omdat ik vorig jaar een psychose gehad heb en neem nu Risperdal..

label.Geplaatst op 2009-02-26 18:33:15


Miss wel handig om even te vermelden: ik kreeg Seroquel omdat ik symptomen van een psychose had en ik was erg manisch ( hypomanisch). Ik ben nog wel een beetje manisch en kan heel moeilijk prikkels verdragen en vermijd die dan ook. Ik heb de seroquel van mijn huisarts en diezelfde huisarts wilde mij ook doorsturen naar een psych. Echter, bij aanmelding kwam ik op een wachtlijst van min. 1 jaar !!!!! Momenteel wacht ik dus nog steeds en naar alle waarschijnlijk zal ik het najaar kunnen komen voor een intake. ( ik sta va mei 2008 op deze wachtlijst)

label.Geplaatst op 2009-02-26 19:39:58


Ik gebruik dit medicijn omdat ik een meervoudige psychiatrische ziekte heb (Borderline + DIS) en bij stress en/of druk word ik psychotisch e/of manisch. Ik had dus wél baat bij die Seroquel, maarja mijn arts en SPV-ster vonden mij toch echt té dik worden en te opgeblazen...Ik ben nu 2 weken die Seroquel aan het afbouwen en ik kan je vertellen, dat ik al ruim 3 kilo kwijt ben! Ik eet hetzelfde dus dáár ligt het bij mij dus niet aan. Maandag begin ik dus aan die Haldol...eerst 1 mg en de week erna 2 mg en dan 2,5 mg. Ik hoop tóch dat er nog meerdere reakties komen op mijn oproep, want ik blijf met vragen/angsten zitten en als ik jouw bijwerkingen lees dan word ik best nóg banger!

label.Geplaatst op 2009-02-28 10:27:39


Hoi Roosje, Ik gebruik al jaren haldol, ik neem nu (was eerst minder) 10mg. Ik heb alleen last van hyper bewegelijkheid (kan niet stilzitten), maar dat komt door de hoge dosis. Verder ben ik 10 kg aangekomen, maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn. Verder heb ik helemaal geen last van andere bijwerkingen en heeft het me enorm geholpen (psychotische stoornis). Succes

label.Geplaatst op 2009-03-09 19:34:41


Hallo Roosje, Ik heb eerts Haldol gekregen maar daar reageerde ik zo heftig op dat dit meteen moest stoppen. Een ieder heeft zowat als bijverschijnsel dat je gewoonweg niet stil kan zitten. Mij hele lichaam beefde ik werd er gek van en raakte daardoor in paniek. Ze hebben toen een tegenmiddel gegeven en ik werd weer rustig. Nu slik ik dus seroquel en dat gaat mij stukken beter af. Ik slik 600mg en dapakine ook 600. natuurlijk heb ik hierbij ook bijwerkingen zoals een moeilijke stoelgang, beetje suf in het hoofd en soms snelle hartslag. Maar goed dit moet overgaan na een paar weken. Hoop dat je hier wat mee kan maar een ieder reageerd er anders op, gewoon proberen zou ik zeggen!

label.Geplaatst op 2009-04-11 18:48:28


Dank voor de reakties van jullie! Helaas was de Haldol voor mij geen goed middel en nu krijg ik Truxal, waar ik het heeel goed op lijk te gaan doen.

label.Geplaatst op 2009-04-12 06:55:54

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren